Harminc éve BMW-zhetünk összkerékkel

2015.10.17. 16:28

Idén ünnepli az összkerékhajtásos modellek bevezetésének harmincadik évfordulóját a BMW. A bajor gyártó első ilyen típusa a 325i Allrad volt, amelyet az 1985-ös Frankfurti Autószalonon mutattak meg először a nagyközönségnek. Azóta további összkerekes gépek követték, bár sokan máig azt vallják, egy igazi BMW hátul hajtson.

Az első négykerékhajtású BMW persze külsőleg nem különbözött sokban a többi E30-as hármastól. Akkor az első és a hátsó kerekek között 37-63 százalékban oszlott meg a hajtás, a bajor gyártó célja pedig a tapadás és a kanyarstabilitás fokozása volt. A német lapok, így például az Auto Zeitung is elismerően írt az autóról a maga idejében. Az Allrad nevet aztán gyorsan leváltották, jöhettek az „iX” jelzésű BMW-k, 1988-tól akár kombi kasznival is.

Az ötös sorozatnál további három évet kellett erre várni, aztán az évek során a hobbiterepjárók megjelenése és térnyerése miatt egyre inkább elterjedt az összkerékhajtás. Nyilván annak technikai megoldásai is változtak idővel, megjelentek az elektronikusan vezérelt, a kapcsolható és az intelligens változatok is.

Mára már a németek tizenkét különböző modelljéhez elérhető az összkerékhajtás. Ráadásul igen népszerű is, ugyanis egyes statisztikák szerint majdnem minden harmadik BMW-t ilyen rendszerrel adják el.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.