Ennek a Mercedesnek sem megy a jávorszarvas-teszt

2015.10.26. 13:36

Az első A osztály borulásos balhéja ugyan 18 éve volt, de a svéd Teknikens Wärld azóta is elvégzi a hirtelen manőver-tesztet minden új autón. Azt nézik, hogy a kijelölt sávon, amely gyors egymásutánban tartalmaz egy irányváltást balra majd egyet jobbra, mekkora tempóval sikerül a bóják érintése nélkül végighaladni.

A lap eredményei azt mutatják, hogy a legtöbb jó futóművű személyautó 70 km/h feletti tempóval képes végrehajtani a manővert, a legjobbak pedig 80 km/h felett is a kijelölt sávban maradnak. Ehhez képest a Mercedes C350e fara 64 km/h felett látványosan kitört, 72 km/h-nál pedig alig irányíthatóan sodródott a manőver során. A lap szakemberei azzal magyarázzák a jelenséget, hogy a hibrid modell hátuljában egy durván 100 kilogrammos akkucsomag található, ami többletsúly a többi C osztályhoz képest, de a súlyelosztás-változáshoz nem hangolták hozzá a menetstabilizáló elektronikát.

A svéd lap persze megkérdezte a Mercedest, de a gyáriak szerint valahol elrontották a tesztelést, és azt állítják, a saját mérésük szerint 75 km/h-nál is stabilnak kellett volna maradnia az autónak. Ebben a helyzetben nehéz eldönteni, hogy az újság hibázott-e – bár csinálják már néhány évtizede ugyanezt a tesztet – vagy valóban ennyire instabil lenne a Mercedes. Az eredményeket nézve amúgy feltűnt, hogy a közelmúltban a személyautók közül a BMW i3 és a Nissan Leaf szerepelt hasonlóan, az előbbi 64, az utóbbi 61 km/h-val teljesítette a tesztet. Így az is felmerült bennünk, hogy a C350e esetében is szerepe lehet a kis ellenállású, kemény keverékű gumiabroncsoknak a gyenge szereplésben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.