Erős Subaru-ütő lenne

Tokyo Motor Show 2015 - Toyota Corolla Cross Fielder

2015.10.28. 11:49

Itt Tokióban most dél van, szikrázik a nap, kint a húsz fok, bent a bento - azaz a papírdobozban mért ebéd a sajtószobán. Jó ez, mert legalább marad mellette energia a show emésztésére is. Amíg így hajnali négy tájban önök az igazak álmát alusszák, én felvillantanék egy autót, amiről az európai sajtó nyilván keveset ír majd, mert mások állnak a reflektorfényben.

A Toyota Motor East Japan standja egy másik csarnokban van, mint az anyacégé, véletlenül vetődtem ide, de megütköztem a fehérre festett, kissé magasnak tűnő Corolla-kombin. A stand egyébként a tohokui üzem saját, külön vállalkozása volt, ebben a gyáregységben készülnek a kisebb belpiacos Toyotaák, a Sienta, a Corolla Axio, a Pirusnál fél mérettel kisebb Aqua hibrid (más piacokon Prius C), a kombi Corolla, ami itt Corolla Fielder néven fut, a Yaris Sedan, illetve a nálunk teljesen ismeretlen (még hallomásból is) Ractis, iSt, Porte, Spade és Isis modellek. De a két, régi, nagy batárt, a negyven-ötvenéves alapokra visszatekintő Century luxuslimuzint és a Crown Comfort taximodelleket is itt gyártják.

Elég a mellébeszélésből - a stand létrejöttének oka miatt vagyunk itt. Ez pedig a Corolla Cross Fielder. Értetlenül álltam előtte, csinos is a kocsi, ígéretes is, teljesen véglegesnek is tűnt, erre a Toyota mégis eldugja egy ilyen távoli galaxisba? Moriszaka Manabu, az üzem főigazgatója lépett hozzám, s látva arckifejezésem, gyorsan tisztázta a helyzetet: a Crosst egyfajta partizán-prototípusként alkották, nincs még Toyota-jóváhagyása, de úgy vélik, kiváló ajánlat lenne. Hozzáteszem neki – ha már így ismeretségbe kerültünk –, hogy Európában, a Subaru mellé jól jönne egy ilyen vetélytárs, az osztrákok, svájciak, észak-olaszok falják a kompakt méretű összekerekeseket.

Udvariasan mosolyog erre – mint itt mindenki –, felvilágosít, hogy közel húsz évvel ezelőtt ő volt az egyik európai kereskedelmi fejese a Toyotának, tisztában van a helyzettel, s kifejezetten örül, hogy külföldiek is észreveszik az autót. De, egyelőre fogalma sincs, hogy nyeli be a felső vezetőség az ötletet.

A Cross Fielder egyik érdekessége, hogy hagyományos, kardános-diffis összkerékhajtás van benne, de hátul meghagyták a csatolt lengőkaros futóművet - nem ugrik be másik autó, amelynél így tettek volna, a 4x4-es változatok egyedi felfüggesztést szoktak kapni. A belső tér persze láthatóan nagyon belpiacos, fehér bőrös, nagy navis, sok ál-krómos (elég gagyi), de az alaptechnika átemelhető lenne hozzánk, simán.

Amúgy 1,5-os benzinmotor viszi, 4,4 méter hosszú, s úgy látom, egész sok csomagtartó maradt a hátuljában - sajnos kinyitni nem lehet. Ugyanezen a standon áll egyébként egy másik érdekesség is, a Corolla Cross Fielderhez hasonlóan megemelt Aqua Cross is. Érdekes, annál kihagyták az összkerekesítési ziccert, pedig odébb, a nagy Toyota-standon már ott áll a 4x4-es új Prius, hátuljában a villanymotorral tekert kerekekkel. Ebbe úgy látszik, nem fért el.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.