2015.10.30. 17:55

A Távol-Kelet Daciája legalább négy modellt mutatott be a márka 2012-es visszatérése óta, de mindet egy kicsit esetlenre vették, talán nem is véletlenül, hisz nem akartak konkurenciát a drágább márkáknak. Most viszont egy egész jó kiállású aszfalt-terepjárót mutattak, ami, ha nem is szép, legalább szégyellni nincs miért.

A Go-Cross műszaki alapjait a Go+ egyterű adja, azaz komoly terepjárási képességeket kár lenne tőle elvárni, viszont nagyobb kerekeivel és megemelt hasmagasságával így is célszerűbbnek látszik. Ez persze csak tanulmány, de nem is kétséges, hogy egy ilyen modell sikeres lenne, hisz a Datsun olyan piacokon próbál eredményeket elérni, ahol a gyengébb minőségű utak nem ritkák. Nem is beszélve arról, hogy az efféle álterepjárók milyen népszerűek világszerte – igazából a Dacia márka számára is a Duster hozta meg az igazi áttörést.

A Datsun egyénként ahhoz képest egész jól szerepel, hogy milyen kevés piacon van jelen – egyelőre Oroszországban, Indiában, Indonéziában és Dél-Afrikában kaphatók a márka típusai. A részleg vezetője egyelőre arról beszélt, hogy már eladtak százezer autót, ami nem sok, de erre alapozva további terjeszkedést terveznek, igaz, leginkább további afrikai és ázsiai országok felé tapogatózik a Datsun.

Arra egyelőre kevés esély látszik, hogy a Datsun Európában is felbukkanna, hisz errefelé a Dacia, Renault, Nissan és Lada márkákkal bőségesen képes lefedni a piacot a Renault-Nissan csoport.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.