Kite: ez lesz az új népautó?

2015.11.11. 17:58

Bár a Tata autógyártó részlegéről mostanság elsősorban a Jaguar és a Land Rover kapcsán hallani, a cég Indiában a kisautó-piac erősebb szereplői közé tartozik. Most egy újabb modell bemutatására készülnek, amelyet egyelőre Kite 4 néven emleget a sajtó, és amelyről most csak egy vázlatot mutattak.

Az új, a vázlat alapján háromajtós kiskocsiba állítólag kifejezetten takarékos háromhengeres motorok kerülnek, még kisebbek, mint a Zest-Bolt párosba. Egy 1,2 literes benzines, és egy 1,05 literes turbódízel motorról hallani – ez utóbbit a hírek szerint saját fejlesztésű 1,4 literes dízelükből alakították ki. Állítólag nem csak a hengerszámot csökkentették sikeresen, de a motor belső súrlódásait is. Így az apró dízelmotor 64 lóerős és 142 Nm csúcsnyomatékú lehet, azaz teljesítményben nincs is messze az eredeti négyhengeres 71 lóerős alapváltozataitól.

A Kite állítólag egy egész modellcsalád alapjául szolgál majd, amellyel az öreg Indica és Indigo típusokat váltja majd le a Tata kínálatában, amelyeket 1998 óta műszaki szempontból minimális változtatásokkal gyártanak. A megjelenésekor korszerűnek számító Indica így mára meglehetősen elavultnak hat, különösen a jóval frissebb Maruti-Suzukikkal, valamint Hyundai, Datsun és Renault kiskocsikkal szemben, amelyek az Indica legfontosabb riválisai.

A Tata korábban sikertelenül próbálkozott kisautói európai importjával, de nem csodálkoznánk rajta, ha a Kite család révén ismét megpróbálkoznának a nehéz feladattal. Végül is ismét lesz egy korszerű modellcsaládjuk, amely megfelelő áron kínálva akár fel is keltheti az itteni vevők érdeklődését.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.