A Zenos bekeményít

2015.11.22. 06:56

A Zenos először két évvel ezelőtt hallatott magáról, újonc sportkocsigyártóként mutatták meg első vázlataikat az E10-ről. Ebből aztán S-jelű változat is készült, a cég pedig honlapján úgy hirdeti magát, mint a legelérhetőbb árú brit sportautók gyártója. Amit ígérnek: kis tömeg, meggyőző teljesítmény, és vezetési élmény.

Mindezt fokoznák következő modelljükkel az E10 R-rel, amelyet a márka eddigi legerősebb modelljeként emlegetnek. Az új Ford Focus RS motorját szerelték a pályanapok királyának szánt gépbe. A 2,3 literes EcoBoost 350 lóerős teljesítményt és 475 newtonméteres csúcsnyomatékot képes leadni. Ez nagyjából 150 lovas növekedést jelent a sima E10-hez képest. A gyári katalógusadatok szerint mindössze három másodpercre van szüksége a 0-100 km/h-s sprinthez, végsebessége 250 km/h. Ehhez a teljesítményhez igazították a fékeket is.

Különkiadást is terveznek az E10 R-ből. A Drive Edition különlegessége az egyedi fényezés és belső tér lehet. Technikai szempontból pedig a még komolyabb, állítható futómű, és a Forma-1-es stílusban kivehető kormánykerék jelenti majd a különbséget. Az E10-eséhez képest rövidebb váltókar és a négypontos versenyöv az E10 R alapkiviteléhez és a Driving Editionhöz is jár.

A nagyközönség januárban, az Autosport Intetnational kiállításon láthatja először az E10 R-t. Az újdonság ára azonban már most is ismert. Az alapmodellért 39 995 angol fontot (18 millió forintot) kell majd fizetni, míg a tizenöt darabos limitált szériában készülő Drive Edition árcédulájára 43 995 fontot, vagyis közel húszmillió forintot vésnek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.