Nyolchengeres lesz a terep-Lamborghini

2015.12.03. 10:48

Ha valaki netán arra fogadott volna, hogy tíz vagy tizenkét henger visít majd a Lamborghini Urus motorterében, az veszített. Négyliteres V8-as kerül az olaszok harmadik szériamodelljébe, és azt sem nehéz kitalálni, hogy miért, bár a gyáriak próbálnak ködösíteni.

A Lamborghini eddig nem adta meg magát a turbómotor-divatnak: az Aventador és a Huracán egyaránt nagy fordulatszámú szívómotort kapott, és ez olyasmi, amit már a Ferrarinak is csak a legdrágább típusaiban kínálnak. Az Urus néven ismert terep-modellbe azonban duplaturbós, 4 literes V8-ast építenek, legalábbis a Lamborghini

fejlesztési igazgatója, Maurizio Reggiani szerint. „A jó gyorsuláshoz és a terepjáró-képességekhez is fontos a nagy nyomaték... a motornak könnyűnek, és erősnek kell lennie.” - mondja a szakember, és nyilván igaza is van, bár nem valószínű, hogy az 5,2 literes V10-es ne húzna eléggé, ha odalépnek neki, akár terepen, akár aszfalton.

A valódi okok nyilvánvalóak: a négyliteres V8-as készen van, erős, és különösebb fejlesztés nélkül beépíthető a VW csoport terepjáró-hajtásláncába, amelyet a Lamborghini is használ majd. Ám még ennél is erősebb indok lehet, hogy a négyliteres motorral Kínában könnyebb lesz eladni az autót, hisz az ennél nagyobb motorú személyautókra ott durva luxusadót vetnek ki. Ez az oka, hogy szinte egyszerre jelent meg több gyártó kínálatában az erős, négy liternél nem nagyobb turbós nyolchengeres sportmotor: készít ilyet a VW csoporthoz tartozó Audin és Bentley-n kívül a Mercedes és a Ferrari is.

Első körben valószínűleg egyetlen változatot készítenek majd az Urusból, de egyelőre nem vetették még el egy második, hibrid hajtásláncú kivitel elkészítésének lehetőségét sem, ez azonban aligha készül el az évtized legvége előtt. A Lamborghini nagyjából egy évtizede ígéri, hogy készít egy harmadik modellt, de csak az utolsó egy-két évben fordult komolyabbra az ügy: most úgy néz ki, 2017 végén bemutatkozhat a gyártásra kész a terep-Lamborghini, és a következő év elejére a gyártást is beindíthatják.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.