A rajongók részéről magasak az elvárások, hiszen a hátsókerék-hajtású, kétüléses Honda S2000-es kis túlzással már 1999-es megjelenésekor kultautóvá lett. Kétliteres motorja 240 lóerőt tudott, ami már önmagában a világ egyik legjobb literteljesítményű szívómotoros utcai autójává tette, ráadásul a VTEC motort kilencezerig lehetett forgatni. A képet a jó súlyelosztás, a kiváló futómű, és a remek hatsebességes váltó tette teljessé.
Az autóipart sújtó szigorú környezetvédelmi normák miatt ma már nehezen kivitelezhető a szívómotoros felépítés, így várható volt, hogy az utód egy kisebb, de turbós motort vagy hibrid hajtást kaphat. A Honda belső informátorai szerint az olcsóbbik megoldás mellett döntöttek. A pletykák egy másfél és egy kétliteres turbómotorról, valamint egy Type-R változatról szólnak.
Az új autóval az olyan kihalófélben lévő, kétüléses, nem prémium roadsterek, mint a Mazda MX-5 - Fiat 124 páros kaphatnának vetélytársat. A probléma az, hogy a Hondának az egész konszernnél nincsen megfelelő alapja. A japán belpiacos, középmotoros S660-as típus túl kicsi, ráadásul középmotoros.
Ha a Hondánál hűek akarnak maradni az előd hosszmotoros, hátsókerék-hajtású platformjához, akkor az új modellhez szinte az utolsó csavarig új konstrukciót kell építeniük, ami rendkívül költséges dolog. Ennek fényében a pletykákat is helyén kell kezelni, lévén a gyáriak manapság egy-egy Type-R modell megépítését is kétszer átgondolják.
Ha valóban zöld utat kap az S2000-es, de a Honda nem keres partnert a fejlesztéshez, akkor a roadster ára komolyan elszállhat. Végül lehet, hogy nem is az MX-5-ös, hanem a BMW Z4, vagy a Mercedes SLK lesz a vetélytárs.