Ennyi marad egy BMW i3-asból, ha leég

2015.12.11. 15:28

Szó sincs róla, hogy a BMW i3-as hajlamos volna kigyulladni, a képek egy garázstűz után készültek, amely nem az elektromos járműből indult. Ám így is elképesztő látni, hogy a szénszálas karosszéria gyakorlatilag teljesen megsemmisült a lángokban.

Az autóból csak néhány fém merevítés, az ülésvázak és a könnyűfém keréktárcsák maradtak, valamint egy rakás szálas anyag, gyaníthatóan a szénszálba kevert más anyagú szálerősítés. Mintha egy rakás szénába dobáltak volna néhány fémdarabot. A megsemmisülés tehát teljes. Mondjuk egy hagyományos autó is használhatatlan vaskupaccá válik, ha kiég, hisz a tűzben átedződött és megvetemedett acélvázra autót építeni már biztosan nem lehet. A látvány azonban meglepő, még akkor is, ha tudjuk, hogy az i3 sokkal nagyobb arányban készül éghető anyagokból, mint más járművek.

Az i3-ashoz hasonló elektromos illetve hibrid járművek esetében egyébként még mindig kérdés, hogy tűz esetén mit lehet velük kezdeni azon kívül, hogy egyszerűen hagyják leégni. A nagyfeszültségű elektromos rendszer a tűzoltókra is veszélyes lehet, különösen ha vízzel oltják, és a Li-ion akkumulátorok nagy hőre maguk is könnyen válnak instabillá, ami robbanásszerűen gyors égéshez vezet.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.