Új kézben a Pininfarina

2015.12.15. 11:22

A tavasz óta húzódó tárgyalások végül csak eredményre vezettek: a Mahindra megkaparintotta a Pininfarinát, legalábbis nagy részben.

A végső megállapodás szerint első körben a Pininfarina részvények 76,06%-a kerül a Mahindra csoport kezébe, és ezért 25,3 millió eurót fizet. A részletek ennél persze komplikáltabbak: a cégcsoport két alvállalata, a Mahindra Tech és a Mahindra & Mahindra 60-40%-os vegyesvállalatot alapít, formálisan ez lesz a vásárló, amely később ajánlatot tesz majd a Pininfarina fennmaradó 23,94%-ára, mintegy 20 millió euró értékben, ezen felül 114,5 millió eurós garanciát nyújt a Pininfarina hitelezőinek. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a Pininfarina jelenleg mintegy 52,7 millió euróval tartozik különféle hitelezőknek, ami azt jelenti, hogy a Mahindra csoportnak végül közel százmillió eurójába biztosan belekerül majd az üzlet.

A kérdés persze az, hogy az indiaiak mit terveznek a Pininfarinával, amely jó ideje nem csak formatervezést vállal, de komplett prototípus-építést is. A Mahindra csoport közleményéből az derül ki, hogy a cél kettős: egyrészt fel szeretnék használni a Pininfarina tapasztalatait a cégcsoport saját termékeinek tervezésénél is, de a Mahindra Techen keresztül külső megrendelők számára továbbra is elérhetővé teszi az olasz stúdió tervezési kapacitását. Így megmaradhatnak a Pininfarina korábbi kliensei, ugyanakkor számíthatunk rá, hogy az autógyártó részleg, a Mahindra & Mahindra típusain is viszontláthatjuk a Pininfarina tervezőinek keze nyomát. Ez pedig segíthet az indiaiaknak kialakítani egy globálisan is versenyképes típusválasztékot, amivel Indián kívül is jelentős autógyártóvá nőhet a Mahindra.

A Pininfarina felvásárlásával egyébként a harmadik nagy olasz tervezőstúdió önállósága is megszűnik. A két másik meghatározó név sorsa már korábban megpecsételődött: a Bertonét tavaly felszámolták, az Italdesign pedig ma már teljes egészében a VW csoport része. Így csak néhány kisebb cég maradt talpon az egykor hatalmas önálló olasz autótervező és építő iparból, amilyen a Zagato, a Castagna vagy a Spada.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.