Előbb le kell lőniük!

2016.02.04. 13:18

Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler, és a most már különálló Ferrari vezére ezekkel a szavakkal utasította el a felvetést, hogy Maranellóban szabadidő-autót gyártsanak.

Pedig a kérdés nem meglepő, és igazából az olaszoknál is felmerült már, csakhogy méregdrága, sportos szabadidő-autót nem a Ferrari márka forgalmaz majd, hanem a Maserati. Ennek is megvan a jó oka: a Ferrari egyértelműen a világ legértékesebb autóipari márkaneve, és ez nyilván azért lehet így, mert F1-es versenyautókon kívül csak nagyon drága sportkocsikat gyárt, ahhoz elég kis példányszámban, hogy feltűnést keltsen egy-egy példány a forgalomban, de ahhoz elég nagy tömegben, hogy közismert maradjon a név, és szép pénzt hozzon a gyártás. Egy olyan komoly stílusváltás, amit egy terepjárószerűen magas modell jelentene, növelhetné az eladásokat, és csökkenthetné a márka presztízsét, márpedig a Ferrari tulajdonosainak egyik sem érdeke.

Tavaly 7664 Ferrari fogyott, de nem azért, mert nem volt kereslet többre – egyszerűen nem gyártottak nagyobb mennyiséget. Így érthető is, hogy nem gondolkodnak a kínálat bővítésén, hisz vevőjük több is lenne, mint amennyit ki tudnak szolgálni – épp ezért tervezik, hogy néhány éven belül 9000-re növelik a termelést.

Ugyanakkor úgy tudjuk, hogy már nincs messze az olasz Porsche Cayenne rivális bemutatója: már tavaly levédették a Maserati Kubang néven ismert autó formatervét, és bár még folyik a fejlesztés, úgy hallani, még az idén megtartják a bemutatót is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.