2016.02.04. 15:02

Az Opel Mokka ugyan csupán modellfrissítésen esik át, de ennek a jelentősége most egy picit mégis nagyobb, mint a legtöbb hasonló fészlifté. Elsősorban azért, mert ez az első szériagyártású Opel, amelyen ilyen orr-kialakítással találkozunk, de jó eséllyel nem az utolsó. És itt használják először az X jelölést, amely állítólag szintén felbukkan majd minden kicsit is terepjárós fazonú autójukon, afféle egyértelműsítő jelzésként.

A 2012 óta kapható Mokka az Opel sikeresebb típusai közé tartozik – legalábbis szűk négy év alatt eladtak belőle több mint félmillió példányt. Ám elérkezett a modellfrissítés ideje – a végeredmény pedig itt látható. Drámai változásokra persze nem kell számítani, az autó orr-részén változtattak, frissítették a motorválasztékot, és az autó mostantól a Mokka X nevet viseli. Az X itt igazából csak annak hangsúlyozására szolgál, hogy ez egy aszfalt-terepjáró fazonú autó, és a jövőben állítólag minden hasonló autón használják majd.

Az új orrkialakítással először találkozunk sorozatgyártású autón: az eddigi széles pajzs-alakú Opel hűtőmaszk felső sarkait letörték, a karikás-villámos logót pedig két szárny-szerű krómdísz fogja közre. Az összképet a lámpák LED-csíkjai teszik teljessé. Az az érzésünk, hogy ez most a végleges Opel arc a következő néhány évre – hasonlóan néz ki szemből a GT Concept is, és van egy olyan érzésünk, hogy hamarosan az egész paletta hasonló arcot ölt. A többi nézetből már messze nem ilyen látványos a frissítés: oldalról csak az ablakkeret alsó felén végigfutó krómdíszítés az újdonság, hátul pedig talán a lámpatestek eltérő belső szerkezete az egyetlen feltűnő módosítás.

Egyelőre úgy néz ki, két, viszonylag friss motorral lesz kapható a Mokka X: az 1,6 literes, 136 lóerős turbódízel mellett az Astrában bemutatott új 1,4 literes, 152 lóerős turbómotorral kínálják a típust. Emellett a Mokkához is elérhetővé tettek számos olyan extrát, amelyet mostanság már szinet minden új kompakt modellbe beépítenek. LED-mátrixos adaptív fényszóró, táblafelismerő, sávelhagyás-figyelő és ütközés-előrejelző egyaránt kapható a felújított Mokkához – ez utóbbiak ráadásul automatikusan aktiválódnak majd 60 km/h-s tempó felett.

A megújított kompakt szabadidő-autó forgalmazását várhatóan a genfi bemutató után nem sokkal kezdik, és ezekkel a frissítésekkel akár további három évig piacon tarthatják.