Ilyen lehet a következő Dacia Duster

2016.02.08. 14:46

A román AutoExpert híre szerint a Daciánál már előrehaladott stádiumban van a következő Duster fejlesztése. A koncepción nem változtatnak érdemben – nem csoda, hisz ez az egyik legnépszerűbb Dacia – viszont állítólag már itt megkezdődik az átállás a Renault-Nissan szabvány CMF platformjára. Ezzel egy 13 éves korszak zárulhat le a Dacia történetében, és megnyílik a lehetőség a kínálat további szélesítésére.

A Dacia Duster következő generációja állítólag valamivel hosszabb lesz a jelenleginél: 18 centiméter növekedésről ír a román lap, ami 4,5 métert jelentene. Ez azért lényeges, mert így már elférhet egy harmadik üléssor az utastérben – ez olyan lehetőség, ami eddig nem volt adott a Dusterben. A korábbi tervekben a Lodgy és a Dokker típusokra osztották a hétüléses családi autó szerepét, de mivel ezek – a Dusterrel szemben – nem lettek igazán népszerűek, érthető, hogy a terep-Daciát alakítják át ilyen módon.

A motorválasztékban aligha lesz változás – marad a két bevált turbómotor, az 1,2 literes benzines és az 1,5 literes dízel, viszont ez lehet az első Dacia, amely már nem a Clio II padlólemezére épül. A CMF platformra való áttérés egyébként is nagy lehetőség a Dacia számára: eddig korlátozta a lehetőségeket, hogy a régi műszaki alapokra nem lehetett akármekkora autót építeni. Az új padlólemez viszont kivételesen rugalmas, ezt mutatja, hogy a Talisman és az új Mégane is erre épül, sőt, várhatóan a következő Clio is. Így a Dacia is készíthet a jelenleginél nagyobb modelleket anélkül, hogy ehhez új gyártósorokra lenne szükség.

A Duster következő generációja a hírek szerint 2017-re készülhet el, de nem ez az egyetlen küszöbön álló Dacia újdonság. Valószínű, hogy a román márka kínálatát bővítik majd az Indiában már bemutatott Kwid egy változatával is, amely méretben nagyjából a Sanderónak felel meg. Így a Dacia még hatékonyabban használhatja ki a szabadidőautó-divatot. A tavalyi eladások egyébként azt jelzik, hogy a Dusterbe érdemes befektetni: a típusból mintegy 331 ezer fogyott, és ebből 162 ezret Európában értékesítettek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.