Új Mercedes dízel – ez csak a kezdet

2016.02.15. 16:11

Az új, kétliteres dízelmotor, amely az E osztállyal együtt mutatkozik be, állítólag csak a jéghegy csúcsa: egész motorcsaládot terveznek, amely leválthatja a legtöbb jelenleg ismert és használt Mercedes motort. Talán ezért is tartották fontosnak a gyáriak, hogy többet is eláruljanak az OM 654-esről.

Úgy néz ki, a Mercedesnél elsősorban arra törekedtek, hogy minék kisebb és könnyebb legyen az új motor. Rövidebbnek biztosan rövidebb, hisz a hengerek közti távolság 90 mm-re csökkent a korábbi OM 651-es 94 milliméteréhez képest. Úgy hallani, a motorcsalád később soros hathengeresekkel egészül ki, ahol a kisebb hengertávolság még többet számít, hisz így a nagyobb motor is beférhet az összes hosszmotoros Mercedes orrába. Elsőként a Mercedes dízelmotorok közül az új kétliteres – pontosabban 1950 köbcentis – négyhengeresnél használtak könnyűfém blokkot és hengerfejet, így a tömege a korábbi 2,1 literes 202,8 kilójánál jóval kevesebb: mindössze 168,4 kilogrammot nyom.

A 2050 bar rendszernyomású, negyedik generációs közös nyomócsöves befecskendezésnek, a többutas kipufogógáz-visszavezetésnek és az AdBlue adalékos a SCR katalizátornak köszönhetően az új motor hatékonyabbnak és tisztábbnak ígérkezik az elődeinél. A Mercedes azt mondja, ezzel a motorral már a valós viszonyokat tükröző kibocsátás-mérésekre is felkészültek, az új dízel fogyasztása pedig mint egy 13%-ot javult. Ehhez képest az E220d-ben még erősebb is, mint 2,1 literes elődje, a teljesítménye 195 lóerő, míg az előző generáció motorja 170 lóerős volt. A csúcsnyomatéka kerek 400 Nm, ami 1600-as és 2800-as percenkénti fordulatszám közt áll rendelkezésre. Emellett lesz egy visszafogottabb teljesítményű, 150 lóerős kivitel is.

A hatékonyabb négyhengeres dízelmotor valószínűleg csak a kezdet, hisz a Mercedesnél már beszéltek róla, hogy ugyanennek a motorcsaládnak lesz soros hathengeres, illetve benzines négy- és hathengeres tagja is, amelyeket szép lassan az összes hosszmotoros Mercedesben bevezetnek, legalább 300 lóerő teljesítményszintig.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.