2016.02.24. 11:03

Lassan, de biztosan minden arra érdemes modellből megszületik az elérhetőbb AMG kivitel, és úgy tűnik, mindegyikbe ugyanaz a hajtáslánc kerül. Ezúttal a C Coupé kapta meg az AMG Sport modellek számára tervezett V6-ost, amely ebbe a karosszériába bőven elég erős.

Az újdonság teljes neve C43 AMG 4Matic Coupé, ami nagyjából el is árul mindent. A korábbi 43 AMG modellekhez hasonlóan ebbe is háromliteres, hathengeres, ikerturbós V motort építenek, amely 367 lóerős és 520 Nm nyomaték leadására képes. Ez a motor, amely a jóval nagyobb a GLE Coupéban sem tűnt gyengének, a kétajtós C osztályt 4,7 másodperc alatt képes 100 km/h-ra gyorsítani, és valószínű, hogy a végsebesség is jóval meghaladhatná a 250 km/h-t, ha nem korlátozná erre az értékre az elektronika. A motorhoz a Mercedes kilencfokozatú automatája csatlakozik, és ahogy a típusjelzés is mutatja, összkerék-hajtás is, amely itt alaphelyzetben a nyomaték 69%-át osztja a hátsó, 31%-át az első kerekekre.

Már a hajtásláncot nézve is úgy tűnik, az AMG-nél igyekeztek ezt a változatot bolondbiztosra készíteni – legalábbis az automata váltó és a négykerék-hajtás alapján ez az érzésünk – és ugyanerre utal, hogy a típust három fokozatban állítható adaptív csillapítású futóművel látták el. Természetesen a fékrendszer is hatékonyabb lett az utcai kivitelekhez képest: elöl 360, hátul 320 mm-es, belső hűtésű tárcsákat alkalmaznak a típuson.

A C43 AMG Coupé ránézésre nem nagyon üt el a típus kevésbé erős változataitól: csupán a sokküllős, 18 hüvelykes alufelnik és a hátsó légterelő alig észrevehető toldása jelzi, hogy ez a hathengeres AMG kivitel. Ilyen értelemben kivétel ez az autó, hisz a többi AMG Sport modell látványosabban tér el az alapját képező Mercedestől, de a C Coupén a jellegzetes, sportosságot jelző részletek, amilyen a két nagy alsó légbeömlő az autó orrán, vagy a hátsó légterelőbe integrált diffúzor, már eleve ott vannak, kiviteltől függetlenül.

Az Audi S5 kupé és a BMW 435i xDrive ellenfelének szánt AMG Mercedest a Genfi Autószalonon láthatja először élőben a közönség.