Már senki sem menti meg a Holdent
Az ausztrál autóipar egy ideje haláltusáját vívja: két évvel ezelőtt a GM és a Ford után a Toyota is bejelentette a helyi gyártás leállítását. Igaz, tavaly év végén felcsillant egy kis reménysugár, egy belga üzletember ugyanis bejelentkezett a General Motors által istápolt Holdenért. Úgy tűnt, ő lehet a megmentő, de végül meghátrált.
A Guido Dumarey által vezetett Punch Corporation terve az volt, hogy átveszi a General Motorstól a Holdent, és korszerűsíti a hátsókerékhajtású Zeta platformot. Ezekre az alapokra luxusautók és sportos modellek és épülhettek volna. Első lépésként egy sebességváltókat készítő üzemre le is csaptak, de nagyjából ezen a ponton meg is rekedt a történet.
A tárgyalások során azonban mindkét félnek be kellett látnia: az elképzelések nem életképesek, a megmentésre tett hangzatos ígéreteket nem lehet betartani. Bár részleteket a tárgyalásokkal kapcsolatban nem hoztak nyilvánosságra, annyi azonban egészen biztos, hogy a döntésben a magas gyártási költségek mellett az is közrejátszott, hogy a beszállítói hálózat sem működne teljesen zökkenőmentesen. Utóbbira ráadásul az is hatással van, hogy a Toyota és a Ford is elhagyja az országot.
Jelen állás szerint tehát a legvalószínűbb az, hogy a Zeta-padlólemezre épülő Holdenek gyártását 2017 végén leállítják. Ezzel a márkát elkaszálják, és jó eséllyel az ausztrál autógyártás is megszűnik létezni.