2016.03.02. 18:02

A Morgan ősrégi brit vállalkozás, amely az utóbbi évtizedekben ugyan elsősorban kézimunkával összerakott sportkocsijairól volt ismert, de egykor ultrakönnyű, motorkerékpár-motoros háromkerekű minimáljárművekkel kezdte a pályafutását. Az EV3 ez utóbbi irányzatot képviseli, de tisztán elektromos hajtással.

A háromkerekű Morgan egyik különös ismertetőjegye az orrán, a hűtőrács előtt viselt nagy V2-es motorkerékpár-motor, ami mostanság épp a Harley Davidson tuningblokkokat gyártó S&S-től vásárolják – és ez az, ami a Genfi Autószalonon kiállított, immár szériagyártásra kész EV3-ról hiányzik. A nagy darab vas hiányát három ódivatú fényszóróval igyekeztek pótolni, de így is elég idegenül fest a jármű, annak a számára is, aki amúgy nem először lát ilyesmit. Motor persze van, csak nem üzemanyaggal működik, hanem villanyárammal: a hátsó kereket egy 63 lóerős villanymotor hajtja, ami elég messze van ugyan a 2012 óta ismét elérhető benzines 115 lóerejétől, de az 500 kg-os géppel így is egész jól elbánik.

A tervezők elsődleges célja állítólag az volt, hogy alacsonyan tartsák a jármű tömegét, így a 20 kWh-s Li-ion akkucsomaggal együtt is sikerült fél tonna alatt tartani a szűken kétüléses háromkerekűt. A Morgan itt használt először karbonszálas elemeket, bár csak pár ilyen van – az orr-idom például – a burkolat nagyobb része még mindig alumíniumból van. Az elektromos Morgan azonban így sem a sebesség ördöge: 9 másodperc alatt érhető el vele a 100 km/h, a végsebessége pedig 145 km/h körül van. Pozitívum viszont, hogy állítólag akár 240 km-t is elmegy egy töltéssel, amit nagyobb gyártók villanyautói sem tudnak feltétlenül.

Árat egyelőre nem mondtak, de mivel a benzinmotoros kivitel sem olcsó – bő 10 millió forintnak megfelelő összeget kérnek a csővázas lélekvesztőért – az elektromos változat árából valószínűleg több Nissan Leaf is kijön majd. A lényeg azonban nem is ez, hanem az üzenet, amit a sorozatgyártású EV3 közvetít: a Morgant nem pusztíthatja el holmi villanyautó-forradalom, az autózásnak ez a puritán formája tovább él, bármit tartogasson is a jövő.