A Koenigsegg Regera lenyomja az új Bugattit

2016.03.05. 14:03

Nem csak a Bugatti lépett egy újabbat előre a soha véget nem érő lóerőversenyben a Genfi Autószalonon a Chironnal, a svéd Koenigsegg is itt mutatta meg először élőben 1500 lóerős hibrid szupersportkocsiját, a Regerát, amivel túl is szárnyalják az 1480 lóerős Chiront.

Ami a maximális nyomatékot illeti, itt is a Regera áll nyerésre: 2000 newtonmétert képes leadni a Bugatti 1600-ával szemben. A Koenigsegg Direct Drive-nak nevezi azt a rendszert, ami az ötliteres, duplaturbós V8-as és a három villanymotor összehangolásáért felel egy hidraulikus kuplungszerkezeten keresztül. Ötven kilométer/óráig csak a villanyhajtás működik, onnantól pedig a két rendszer együtt, egyenletesen gyorsítja a Regerát a 400 kilométer/órás végsebességig.

A gyáriak állítása szerint több mint 3000 változtatás történt az autón azóta, mióta a prototípust bemutatták. A legkomolyabb fejlesztés ezek közül az a kuplungcsúsztató szerkezet, aminek segítségével a vezető lassításnál is magasabb fordulaton tarthatja a motort, így a hagyományos váltókéhoz hasonló visszaváltás érzetet adva. Ezt a kormány mögött jobb oldalon található fül meghúzásával lehet bekapcsolni. A kormány mögött bal oldalon is van egy ilyen fül, azzal a fékrendszer visszatáplálást irányíthatja a sofőr. Ezeken kívül a Regera az első autó, ami 800 voltos töltési rendszert kapott. A 4,5 kilowattórás akkucsomag így nem csak gyorsan tud töltődni, de könnyű is, kevesebb mint 90 kiló.

A gyártást a következő hónapokban kezdik meg a svédek, és a tervek szerint 80 példány készül a Regerából. Úgy hírlik, ezeknek nagy részét már elő is rendelték. A Genfi Aurószalonon kiállított másik Koenigseggből, az Agera búcsúváltozatásból, az RS-ből még kevesebb, mindössze 25 darab készül és már mind mind gazdára is talált. Sőt, tízet már a hivatalos bemutató előtt lefoglaltak.

Hogy mit kap a 25 szerencsés? Az ötliteres V8-asból ezúttal 1160 lóerőt és 1280 newtonméter nyomatékot hoztak ki. Ehhez pedig mindössze 1295 kilós az RS, ami azt jelenti, hogy 35 kilót sikerült lefaragni a súlyából az Agera R-hez képest. A Koenigsegg azt mondta, mind a 25 autót még 2017 folyamán megkapják a tulajdonosok.

Ne maradjon le semmiről!

Gyere, kövess minket a Facebookon is!

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.