2016.03.05. 10:01

Még mindig több a kérdés a Borgward márkával kapcsolatban, mint a válasz, de egyelőre úgy néz ki, komolyan gondolják az európai terjeszkedést. Ezúttal két gyártás-közeli prototípust mutattak, BX5 és BX6 TS néven. Mindkettő a négy és fél méteres szabadidő-autók mezőnyébe érkezhet hamarosan, az egyik hagyományos szabadidő-autó, a másik BMW X4-szerű kupétetős ötajtós.

Úgy néz ki, a Borgward, illetve a mögötte álló kínai teherautó-gyártó, a Foton szakemberei a kínai autógyárak közül elsőként végre felmérték, hogy mi az aktuális divat Európában, és ezekben a népszerű szegmensekben próbálkoznak. A BX7-essel valahova a BMW X3-as és az X5-ös közé céloztak, a most bemutatott két prototípus viszont inkább a BMW X1 és X3 közé passzol a 4,48 méteres hossz alapján. A két prototípus formája is azt a sémát követi, amit a BX7-esé: kellemes, divatos jelenség mindkettő, de sok jellegzetességet nem látni egyikben sem – ha nem a nagy rombusz díszítené az orrát, lehetne rajta szinte bármilyen jelvény, és aligha éreznénk meglepőnek az eredményt.

A két kisebb modellről sokat egyelőre nem árultak el. Ezek nem a végleges szériakocsik, de a gyár úgy fogalmaz, hogy nagyrészt a szériagyártásnál használt műszaki megoldásokra alapulnak. Ez nagyjából annyit jelenthet, hogy a sorozatgyártmányok is hasonlóak lesznek. A hajtáslánc mindkét autóban benzin-elektromos összkerék-hajtás: a polgáribb megjelenésű BX5-ösben 260, a BX6 TS-ben 425 lóerő összteljesítménnyel, bár nem tudni, hogy ebből mennyi a benzines turbómotor megbízhatóan elérhető teljesítménye, és mennyi a villanymotor által időlegesen biztosított teljesítmény.

A Borgwarddal kapcsolatosan az igazi kérdés persze még mindig az, hogy mennyire komolyanvehető társaság: mikor kezdik el valóban forgalmazni az autószalonokon már bemutatott autókat, és azok milyen minőségűek lesznek, milyen áron. Eddig minden próbálkozás megbukott a kínai gyártók részéről, még mielőtt ezek kiderültek volna. A Qoros még a valódi piaci bevezetés előtt feladta Európát, és most Kínában próbálkoznak, a korábbi kínai márkákról pedig hamar kiderült, hogy viszonylag drágán próbálnak eladni olyan autókat, amelyek randán megbuknak az EuroNCAP töréstesztjén. A Borgward is otthon próbálja először megvetni a lábát, és a BX7 európai forgalmazására még mindig nem mondtak konkrét határidőt.