Egységes töltő-szabványt szeretne a Volvo

2016.03.10. 14:20

A Volvo a közeljövőben több új hibrid modell bemutatását tervezi, sőt, ha minden a tervek szerint halad, három éven belül elkészülnek az első, tisztán elektromos hajtású modellel is. Ám a fejlesztések kapcsán hamar beleakadtak a töltőállomások csatlakozóinak sokféle kialakítása okozta problémába. Jelenleg nincs igazi világszabvány – más csatlakozót alkalmaz a Tesla a Supercharger hálózatban, mást támogat a Nissan, és mást az európai autógyárak.

„Látjuk, ahogy nő az érdeklődés az elektromos autók iránt. Az akkumulátor-technológia fejlődik, az árak csökkennek, és egyre több a gyorstöltő állomás is. De ahhoz, hogy a hatótávolság-pánikot magunk mögött tudhassuk, nagy szükség lenne globális, szabványos töltőállomás-hálózatra.” - mondja dr. Peter Mertens, a Volvo kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke. Ezért mostantól a Volvo is beáll a CCS szabvány támogatói közé, amelyet egyebek közt az Audi, a BMW, a Mercedes, a Porsche és a Volkswagen is használ. Eddig ugyanis ez tűnik a legszélesebb körben elfogadott szabványnak, azaz ennek van a legnagyobb esélye elterjedni. Ettől függetlenül valószínű, hogy a villanyautózáshoz egy darabig még az autóban kell tartani egy-kétféle átalakító kábelt, ha valaki mindenféle szabványú villanykúton szeretne tankolni.

A CCS szabvány egyébként kombinált csatlakozós megoldás: van háromfázisú gyorstöltő-része, és van egyszerű egyfázisú póluspár is rajta. A jelenlegi változat csúcsteljesítménye váltóárammal 43 kW, egyenárammal pedig 200 kW, de azt mondják, hogy a rendszer 350 kW-ig biztosan stabil maradhat. Az egyetlen gond az lehet, hogy egyelőre nagyrészt európai gyártók támogatják a szabványt, ami a világszabvánnyá válást legalábbis kérdésessé teszi.