Kompakt szedán lehet az ötödik Mini

2016.04.14. 10:45

A brit Autocar szellőztette meg, hogy az ötödik Mini modell esetleg egy szedán lehet. Egy ilyen ötletnek lehet értelme, ugyanakkor meglehetősen idegenül hatna a többi modell között – talán ezért merült fel, hogy nem Mini, hanem Riley néven kerülne gyártásba.

A BMW Miniért felelős igazgatója, Peter Schwarzenbauer ejtette el úgy két éve, hogy az új Mini kínálat öttagú lesz, de eddig csak négy valósult meg ezek közül: a háromajtós, az ötajtós, a Clubman kombi és a Countryman aszfalt-terepjáró. Persze ez is csak értelmezés dolga, ha belevesszük a sorba a kabriót, mint önálló modellt, akkor az öttagú kínálat már meg is van, de úgy tűnik, az Autocar forrásai mást sugallnak.

Egy Mini szedán Európában persze aligha lenne népszerű, de például az Egyesült Államokban, vagy a Távol-Keleten igazán népszerű lehetne, hisz ezeken a piacokon még mindig sokkal több lépcsős hátú modellt adnak el, mint csapott hátút. A Riley név nyilván logikusan következik a szedán-formából, hisz az eredeti Mini egyetlen külön csomagtartós változata a Riley Elf volt. A márkanév használati joga ráadásul a BMW-é, így csupán szándék kérdése lenne újra elővenni. Más kérdés, hogy Nagy-Britannián kívül lényegében ismeretlen, így lehet, hogy a BMW jobban jár, ha a kis szedánt is Mininek nevezi.

További érv a szedán mellett, hogy a jelenlegi háromajtós Mininél kisebb autó biztosan nem épülhet a jelenleg használt UKL1 padlólemezre – mivel a struktúrát a Mini mellett a fronthajtású BMW-k számára fejlesztették ki – nagyobb viszont igen. Mindez azonban alig több mint spekuláció: nem tudni, hogy a BMW egyáltalán tervezi-e tovább bővíteni a Mini palettát.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.