A duplájára hízik a Takata légzsák-visszahívás

2016.05.05. 14:40

Eddig 24 millió autóban mintegy 28 millió légzsákpatront hívott vissza a Takata, és most további 35 millió patron visszahívását jelentették be, azaz jelenleg mintegy 50 millió autóban vagy 63 millió légzsákpatront kell kicserélni. És ez még nem biztos, hogy a történet vége, hisz összesen 85 millió olyan patront gyártott a Takata, amely könnyen veszélyessé válhat.

Úgy tudjuk, ez utóbbi visszahívás elsősorban utasoldali légzsákokat érint, de az ok ugyanaz, mint korábban. Itt is fennáll a veszélye, hogy az ammónium-nitrát hatóanyagú piropatron nedvesség hatására a tervezettnél sokkal nagyobb erővel robban fel. Az ok állítólag az, hogy a Takata légzsák-patronjaiból hiányzik az az összetevő, amelynek az esetleg a patronhoz jutó nedvesség felvétele volna a feladata. A szárító összetevő híján pedig a magas páratartalomtól megnedvesedő patron hatóereje a többszörösére nő, és robbanáskor nem csak gázt fejleszt, ami a feladata volna, de szilánkokra szaggatja a környező műanyag- és fémburkolatokat. Az így keletkező repeszek eddig tizenegy esetben okoztak halálos, és több mint száz esetben igen súlyos sérüléseket.

Becslések szerint az újabb visszahívási hullám mintegy 3,5 milliárd dollárba kerül majd a Takatának, az viszont nem vehető biztosra, hogy a japán cég egyáltalán megéri a visszahívások végét.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.