Az utóbbi években nagyot zuhantak az 508-as eladásai, de a Peugeot márka igazgatója szerint ennek ellenére fel sem merült, hogy ne készítsék el az utódmodellt.
Egyre határozottabban olvad a középkategóriás szedánok piaca, a Peugeot 508-asból például 75 ezret tudtak eladni 2011-ben, míg tavaly már csak 45 ezer példány fogyott. Ez részint a frissebb konkurenciának köszönhető, részint annak, hogy a vásárlók vagy a prémium-kategóriás modelleket, vagy az aszfalt-terepjárókat veszik a hagyományos szedánok és kombik helyett. Ennek fényében érdekes igazán, hogy a Peugeot elkészíti a típus utódját, amely várhatóan két év múlva érkezik.
„A kérdés nem úgy merült fel, hogy lesz-e utód, mert tudtuk, hogy lennie kell.” - mondta Maxim Picat, a Peugeot márka vezetője. „A kérdés az, hogy kitartsunk-e a 4,8 méteres szedán-forma mellett, vagy sem. Látjuk, hogy az autó hogyan veszti el a vásárlóit, és azt is, hogy a kisebb modellekkel járó vevők már nem törekszenek rá, hogy ilyen stílusú autóhoz jussanak... Egyszóval változtatnunk kell az autó egyes tulajdonságain, hogy versenyben maradjunk. Van is egy megoldásunk a problémára, de ennél többet nem mondhatok.” - folytatta Picat.
Azon sem csodálkoznánk, ha az 508-as helyett valamiféle magas félterepjáró-féleség töltené be a csúcsmodell szerepét, hisz ez most az a kategória, amely a leggyorsabb növekedést mutatja. Ráadásul valószínű, hogy ilyen méretű hagyományos szedánt és kombit inkább a DS márka számára fejleszt a PSA, amely ha nem is a BMW-vel és a Mercedesszel, de a Volvóval és a Lexus-szal versenyezhet, ha minden a cégvezetés elképzelései szerint alakul.