Egyszerű, de elegáns a TVR sportkocsi csontváza

2016.05.21. 06:27

A most kiadott vázlat azt mutatja, hogy milyen lesz az új TVR sportkocsi belső felépítése. A nagyrészt egyszerű négyszög-szelvényű acélcsövekből összeállított váz állítólag nem csak merev, de könnyen és olcsón gyártható – hosszabb távon pedig ez az, ami igazán számít.

Abból eddig sem csinált titkot a TVR, hogy a tervezési munkában Gordon Murray is részt vett, aki ugyan a Brabham F1-es autói és a McLaren F1 szupersportkocsi révén lett híres, de az utóbbi évek során egy takarékos miniautó koncepciójának kidolgozásával volt elfoglalva. A T25-ből egyelőre nem lett szériagyártmány, de te a közel kilenc éve tartó munka eredménye nem csak a háromüléses apróság, hanem az ehhez kifejlesztett gyártási technológia is, amelyet viszonylag alacsony példányszámhoz és egyszerű körülményekhez talált ki Murray és csapata.

Úgy tűnik, ezt az iStream-nek nevezett eljárást alkalmazták itt is – ennek a része, hogy a váz viszonylag egyszerűen összeállítható elemekből áll. Ha jobban megnézzük a vázlatot, az is látszik, hogy vannak azért kifinomultabb megoldások is, mint például a küszöbmerevítés folytatásaként kialakított motortartó nyúlványok. A TVR terveiben évente maximum kétezer autó legyártása szerepel, ami nem feltételez komolyabb robotizálást – úgy tűnik, az iStream primitív műszaki háttérhez kitalált tervezési és gyártási módszerei itt jól beválhatnak.

A vázlaton látható az is, hogy a karosszériába viszonylag hátra kerül a Cosworth által tuningolt V8-as motor – a legvalószínűbb, hogy a Ford Mustangban használt Coyote V8 lesz az, komoly tuninggal, azaz akár 500 lóerő körüli teljesítményre számíthatunk – ami állítólag annak köszönhetően lehetséges, hogy a váltó a hátsó tengely előtt kap helyet, ami jó súlyelosztást eredményezhet. Ez már csak azért is lényeges, mert a tervezők 1,15 tonnás üres tömeget céloztak meg, és ha egy ilyen könnyű, hátsókerék-hajtású autót túlzottan orrnehézre terveznek, az könnyen az élvezeti érték rovására megy.

Továbbra sem tudni biztosan, hogy mikor mutatják meg végre a közönségnek a kész autót, de az alapján, hogy most már lényegében havonta ad hírt magáról a sportkocsigyártó, nem csodálkoznánk rajta, ha kiderülnek, hogy már a nyár folyamán sor kerül a világpremierre. A gyártás beindítása viszont szinte biztosan a jövő évre tolódik.