Mit csinálsz, ha a lóerő már épp elég?

2016.05.29. 13:17

A nürburgringi 24 órás autóversenyt kihasználva a Nordschleifén mutatta be a felfrissített GT-R Nismót a Nissan. A japánok kívül és belül egyaránt sok apróságot változtattak meg sportkocsijukon, de teljesítménynövelést ezúttal ne várjunk.

Ami a külsőt illeti, az orr-részt átszabták, egy nagyobb hűtőmaszkkal és módosított motorháztetővel segítettek az aerodinamikán. Emellett valamivel morcosabbá is vált a szörnyeteg. A lengéscsillapítókat, rugókat és stabilizátorokat is lecserélték – a futómű hangolásában nagy segítséget jelentettek a nürburgringi tesztek.

A változtatások hatásait egy átlagos sofőr aligha veszi észre – sőt talán a rutinosabb versenypályajárók sem észlelnek mindebből túlzottan sokat. A szlalom- és kanyarodási teszteken kétszázalékos javulást ért el az autó, ami azért azt sugallja, hogy egy szinte tökéletes alapot farigcsáltak tovább. A jól ismert ikerturbós, 3,8 literes V6-os változatlan maradt, továbbra is 600 lóerőt és 650 newtonmétert tud. Az összkerékhajtáshoz hatgangos duplakuplungos váltón keresztül jut el a teljesítmény.

Az új Nismo GT-R-t még idén elkezdik árulni is, bár azt még nem közölték, hogy pontosan mikor. Egyelőre az árazás sem ismert.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.