Csodát ígér a Peugeot

2016.05.30. 13:20

Úgy tűnik, most, hogy a pénzügyi krízis elmúlt, a Peugeot-nál is új tervek vannak kibontakozóban. Arról már korábban is hallani lehetett, hogy összesen két padlólemezre költöztetik a teljes kínálatot az évtized vége felé, és most az is kiderült, hogy mindkét padlólemezre épülnek majd elektromos és hibrid modellek, méghozzá nem is kevés.

Az EMP2 platformot már most is alkalmazzák, például a Citroën C4 Picassóban vagy a Peugeot 308-asban. Ez lesz a drágább és igényesebb modellek alapja, amelyre nagyobb kompakt, illetve középkategóriás autók épülhetnek. A Peugeot azt mondja, erre a padlóra elsősorban benzin-elektromos hibrid modelleket épít majd, méghozzá 2021-ig legalább hétfélét. A fronthajtású hibridek legnagyobb teljesítményét 250, az összkerék-hajtásúakét, ahol a hátsó kerekeket külön villanymotor hajtja, 300 lóerőre becsülik a gyáriak – ez utóbbi hajtásrendszer elsősorban városi terepjárókba kerül majd. Természetesen konnektorról is tölthető lesz a hibridek akkumulátora, amely akár 60 km-es villamos hatótávot jelent.

Ennél is érdekesebbek azonban a kisebb és egyszerűbb CMP padlólemezzel kapcsolatos tervek. Ez a platform úgy készül, hogy nagyon olcsó autókat is építhessenek köré. Itt a Peugeot kínai partnerével, a Dongfenggel dolgozik együtt. Ám úgy tűnik, az új struktúrát, amely autóban 2018 körül bukkanhat fel először, eleve úgy alakítják ki, hogy elektromos hajtásláncot is befogadhasson. A gyáriak szerint a 115 lóerős villanymotor és az 50 kWh kapacitású akkumulátor kombinációjával akár 450 km-t is elmehetnek a PSA elektormos autói egy töltéssel, és a beépített gyors töltővel akár percenként 12 km-rel növelhető a megtehető távolság. Ezek alapján igazán jól használható járművek lehetnek a Peugeot, a Citroën és a DS márkák jövőbeli villanyautói, bár a hatótávolságra vonatkozó ígéretek érzésünk szerint meglehetősen optimisták.

Azt persze a franciák sem gondolják, hogy csak elektromos és hibrid modellekből állhat majd a kínálatuk 2021-re, de úgy néz ki, amennyire lehet, felkészültek rá, hogy a hagyományos személyautókat szép lassan kiszorítják a piacról az egyre szigorodó környezetvédelmi normák.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.