Leleplezték a Renault pick-upját

2016.07.01. 06:39

Rég nem titok, hogy a Renault pick-uppal bővítené a választékát, ahogy az sem, hogy ebben japán szövetségese, a Nissan segíti. Most bemutatták a közös munka eredményét, a Renault Alaskant, amely csak részleteiben tér el a Navara NP300-astól.

A Renault tervezői alaposabb munkát végeztek, mint az efféle típusátvételeknél szokás. Nem csak a hűtőrácsot és a jelvényt cserélték le, az autó egész frontkiképzése, sőt, a motorháztető és a hátsó lámpák is újak. Ezzel elérték, hogy az Alaskan tökéletesen passzoljon az aktuális márkaarculatba: itt is felbukkan a kifele erősen elkeskenyedő, és a lámpákban folytatódó, vízszintes osztású hűtőrács-forma a tetején az emblémával. Ám az elölnézet az egyetlen, amely elhitetheti, hogy ez a Renault önálló típusa: hiába illesztették tökéletesen az új orrot, az autó oldalról már lemezről lemezre azonos a Navarával. A hátsó lámpák ugyan újak, de a körvonaluk nem változott a Nissanhoz képest – az az érzésünk, az eltérő külső ellenére ez a két alkatrész csereszabatos lesz.

A belső térben azonban már nem látszik semmilyen eltérés a jelvényt leszámítva, és műszakilag is azonosnak tűnik a két autó az adatokat nézve. A Renault is megkapja a Nissan újdonságát a kategóriában, az ötlengőkaros hátsó futóművet, és a motorválaszték is azonosnak tűnik. Itt is felbukkan az új fejlesztésű 2,3 literes, két turbós négyhengeres dízelmotor, amely lehet 160 vagy 190 lóerős kiviteltől függően. Emellett egyes piacokon kínálják majd a típust 2,5 literes 160 lóerős benzinmotorral, illetve a régebbi Navarában használt 2,5 literes turbódízellel, amely szintén 160 vagy 190 lóerős lehet. A motorokhoz hatfokozatú manuális vagy hétsebességes automata váltót kínálnak majd, és lesz hátsó- illetve összkerék-hajtású kivitel is. Ahogy ez a kategóriában megszokott, az Alaskanból is készül rövid fülkés kétajtós és hosszú fülkés négyajtós változat.

A gyáriak globális modellként emlegetik az Alaskant, ehhez képest meglepetés, hogy eleinte csak Latin-Amerikában lesz elérhető. Legelőször Kolumbiában lesz kapható, még az idén, aztán fokozatosan Dél-Amerika más országaiban is megjelenik. Emellett egyes afrikai országokban és Európában is kínálják majd, de hogy pontosan mikor indulhat a forgalmazás ezeken a piacokon, az egyelőre bizonytalan. Azt azonban már elárulták, hogy három üzemben, Mexikóban, Spanyolországban és Argentínában folyik majd a gyártás, nyilván a Navarával azonos gyártósorokon.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.