Még nem is gyártják az új VW-t, a Zotye már ellopta a formáját

2016.07.05. 16:39

Új mélypontra zuhant a kínai autógyártás pofátlan klónmániája. A Zotye régi játékos a műfajban, de a VW tavalyi SUV-tanulmányának másolása még tőlük is erős. Sőt, a klón és a másolás szavak itt semmitmondó eufémizmusok. Amit a képen látunk, azért egy jobb világban börtön járna.  

Nettó lopás, amit a Zotye Domy nevű almárkája a Volkswagen tavaly bemutatott tanulmányával művelt. A GTE CrossCoupe-ről van szó, arról a városi terepjáróról, amivel a német gyártó az amerikai piacra szánt új SUV-ját vetítette elő. Ha nincs a dízelbotrány, talán már a piacon is lenne a modell, így viszont az a furcsa helyzet állt elő, hogy a kínaiak még azelőtt ellopták egy európai autó formavilágát, hogy az forgalomba került volna.

Hogy teljes legyen az identitászavar, a képen látható autó neve X7 lesz. Összenézve a VW-féle tanulmánnyal kevés helyen szakadtak el a mintától; a leginkább szembetűnő különbség, hogy bazári, vastag krómcsíkokkal sikerült elrontani az eredeti finom éleket, de elnagyoltak lettek a fényszórók is. Egyedül az orrán varriáltak. Játszottak kicsit a tagolással, hogy azzal a ki tudja minevű igénytelen, olvashatatlan betűtípussal odaírhassák a márkanevet.

Bent sem jobb a helyzet. A műszerfalat amennyire tudták, átvették, bár a finomtagolást megspórolták. Így lett a tanulmány központi kijelzőt körbeölelő kis fúvókáiból két nagy fúvóka, a részletgazdag kormánykerékből pedig egy szimpla vastag kormány nagy gombokkal. A középkonzol klónozása már nagy falat lett volna, inkább megoldották okosba'. Az a bunkónagy váltókar amúgy a hatfokozatú, duplakuplungos váltóhoz jár, de lesz az autóból ötfokozatú kézis is. A motorkínálat csúcsa egy kétliteres, 177 lóerős, turbós benzines lesz, de készül majd az X7-es 1,5-ös és 1,8-as turbóval is.

Hogy pontosan mikor jön, még nem tudni. Állítólag az év második felében már kapható lesz, azaz szinte biztosan előbb kerül az utakra, mint a mintául szolgáló tanulmányból készülő Volkswagen.