Őrült prototípusokkal sokkol egy zöldóriás

2016.07.06. 06:07

Három év és bárki vehet napelemes autót a Hanergy-től, méghozzá elég extrémet ígéri a kínai zöldenergia-ipari vállalat. De nem csak úgy beszélnek, négy nagyon furcsa prototípust küldtek az utcára. 

A Hanergy régi játékos az energetikai iparágban. Az 1994-ben alapított pekingi székhelyű vállalatnak jelenleg több mint tízezer alkalmazottja van szerte a bolygón, vezérigazgatója pedig Kína korábban leggazdagabb üzletembere, Li Hejun. A cégnek komoly referenciái vannak a vékonyfilmes napelem-gyártásban (a Wikipédia szerint ebben világelső), de sokféle megújuló energiát hasznosító eszköz gyártásában érdekelt. Ezek után annyira nem meglepő, hogy mind a négy prototípusát villanymotor hajtja, és napelempanel borítja a tetejüket. Az autókat nem egymaguk építették, a projektben kulcsszereplő volt az amerikai Alta Devices, amelynek már van múltja a különféle napelemes eszközök építésében. Talán épp ezért vásárolta fel a Hanergy két éve az egész céget, ahogy volt. 

A most bemutatott négy prototípus négy nagyon különböző irányba indult el, mindegyik másként rugaszkodott messze a mai autóipartól. A leginkább autószerű (kis túlzással még sportosnak is nevezhető) közülük talán a Solar R, amely a napelemeit a domború hátán hordja. A Solar A ezzel szemben minden kompromisszumot megkötött formaügyileg azért, hogy a lehető legtöbb napelemet magára vegye. Meg is lett az eredménye: a 7,5 négyzetméter napelem 5-6 óra alatt feltölti az akkumulátorait 80 kilométernyi hatótávval.

Az enyhe i3-beütéssel bíró Solar 0 a legkisebb a Hanergy négy autója közül. Ez pusztán kétszemélyes, napelem is kevesebb fért rá, cserébe két villanyrobogót lehet előrántani a csomagteréből. Ott van még a Solar L. L mint long, ez ugyanis egy hat méter hosszú óriás. Az A nevű társához hasonlóan ez is rengeteg napelemet cipel a tetején, de azzal szemben ebbe még légköbméter is jutott. A Hanergy ezt szánná a hosszú utakra.

Egyelőre nagyon tétnélkülinek tűnik az egész, de a cég teljesen komolyan gondolja, hogy ezekből a vadhajtásokból három év múlva megvehető autót farag. Az mondják, mindegyik autójuk képes lesz a 350 kilométeres hatótávra, a napelemeknek hála pedig átlagosan akár évi 20 ezer kilométerre elég plusz energiához jut majd a használójuk.