Itt az új BMW szedán – még egy lépés hátrafelé?

2016.07.18. 14:03

A fronthajtású BMW nem újdonság, de eddig csak egyterű modelleket és szabadidő-autókat kínáltak ilyen alapokon. Ám most bemutatták az első személyautót is, igaz, komolyabb felhajtás nélkül. Az F52 kódú 1-es sorozatú szedán egyelőre csak Kínában lesz elérhető, bár nem tudni, meddig tartják távol a típust az európai és amerikai piacoktól.

Az újdonság természetesen a Minik, valamint a BMW Active Tourer, Grand Tourer és X1 modelljeiből már ismert UKL platformra épül. Erről tudjuk, hogy a hátsókerék-hajtású modellekhez képest jóval kedvezőbb helykihasználású autók építhetők rá, és bár az adatokkal egyelőre adós a BMW, nem csodálkoznánk rajta, ha kiderülne, hogy az F52 helykínálat tekintetében a 3-as sorozattal is versenybe szállhat.

Az autó külsőre egyébként tipikus mai BMW, stílusban alig tér el a márka nagyobb szedánjaitól, inkább csak a méret és az arányok árulkodnak róla, hogy ez a márka legolcsóbb modelljei közé tartozik. A műszaki tartalomról egyelőre nem árultak el semmit a gyáriak, de csodálkoznánk rajta, ha nem a szabvány 1,5 literes háromhengeres és kétliteres négyhengeres motorokat alkalmaznák itt is, hisz a palettáról csak ezeket lehet keresztben beépíteni egy ekkora személyautó orrába.

Az már aligha lehet kérdés, hogy az 1-es sorozat következő generációja fronthajtású autókból áll majd – a kérdés sokkal inkább az, hogy a BMW milyen ütemben hajtja végre a váltást. Úgy tűnik, nem sietik el a dolgot, annak ellenére sem, hogy a nagy vetélytárs, a Mercedes fronthajtású belépőmodelljei igazán sikeresek világszerte.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.