Mégis tovább élhet a Dodge Viper?

2016.08.08. 17:24

Már biztos, hogy a nagy gyártás-optimalizálásnak a Viper is áldozatul esik: a Fiat-Chrysler leállítja az üzemet, ahol a kis sorozatú sportkocsit előállítják. Ám úgy hallani, ennek ellenére még van remény a típus számára.

James Glickenhaus, aki saját sportkocsimárka-alapítási kísérletéről ismert, de emellett befektetési tanácsadóként is működik, a The Truth About Cars-nak elmonta, hogy nemrég egy befektetői csoport kereste meg azzal, hogy megvennék a Viper gyártósorait. Az egykori filmrendező elmondta, ő maga ugyan azt tanácsolta, ne vásárolják meg a gépsort, de azt már nem tudja, hogy megfogadták-e a tanácsát. Mindenesetre állítólag megszületett az ajánlat, de a Fiat-Chrysler időt kért, hogy mérlegelhesse az ajánlatot. Glickenhaus ugyanakkor úgy tudja, a befektetők azóta elálltak a tervüktől.

Az autógyártó nem kommentálta az esetet üzleti titokra hivatkozva, csak annyit mondtak, hogy konkurens autógyárnak nem tervezik eladni a Vipert. Ugyanakkor az egyáltalán nem lehetetlen, hogy a Dodge sportkocsijának karrierje később önálló modellként tovább folytatódik. Nem lenne példa nélküli eset, az Avanti kupé például vagy negyven évig készült még, miután a típust tervező cég, a Studebaker befejezte az autógyártást.

Nem ez az első alkalom, hogy felmerül a Viper gyártásának beszüntetése, és a gyártósorok eladása. 2009 körül, a Fiat színre lépése előtt egyszer már döntöttek a gyártás leállításáról, és már ki is írták a tendert az üzem maradékának eladására, amikor az új, olasz cégvezetés úgy döntött, mégis megtartja és továbbfejleszti a típust – ami végül hét év haladékot jelentett.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.