Kémfotókon a következő VW Polo

2016.08.16. 16:33

A VW városi modelljének hatodik generációja minden szempontból látványos előrelépésnek ígérkezik az elődökhöz képest. Nagyobb lesz, mint eddig, és végre ez is a VW csoport moduláris platform-rendszerére, az MQB-re épülhet.

A fotókon egyelőre egy igen erősen álcázott tesztautó látható, de annyi így is egyértelmű, hogy a Polo követi a sorozatra jellemző fejlődési mintát, azaz nagyobb, tágasabb autóra számíthatunk, amely így még alkalmasabb lehet családi járműnek. Becslések szerint közel tíz centivel nő az autó tengelytávja, amely elsősorban a hátsó lábtérre nézve járhat kedvező hatással, de úgy hallani, hogy a csomagtér térfogata is elérheti a 300 litert. Ugyanakkor érdekes, hogy a jelenlegi Polóhoz képest erősebben döntött az autó hátsó ablaka, ami látható változást okozhat az autó karakterében. A típus utolsó három generációján ugyanis a Golf megoldásához hasonló, alig döntött hátsó ablakot használtak minimális hátsó túlnyúlással kombinálva, ami az autó egyik jellegzetessége lett.

A Volkswagen a végére hagyta az MQB rendszer kisautókhoz használható elemeinek kidolgozását. A Golf és a Passat, illetve a hasonló méretű modellek a cégcsoporton belül már évek óta erre a moduláris rendszerre épülnek, ám a kisebb modelleket, a VW Polót, a Škoda Fabiát és Rapidot, illetve a Seat Ibizát továbbra is a régi PQ25 padlólemezre építik. Az MQB rendszer előnye az egyszerű módosíthatóságon túl a nagy szilárdságú, melegen préselt alkatrészek használata lesz, amelyek kedvezőbb szilárdsági mutatóik miatt könnyebbek lehetnek a hidegen préselt karosszériaelemekhez képest.

Ami a motorválasztékot illeti, nagy meglepetésre nem számíthatunk. Valószínű, hogy itt is az új ezres és 1,5 literes turbós benzinmotorokat alkalmazzák majd, illetve az 1,4 literes, háromhengeres dízelmotorok különböző teljesítményű kiviteleit.

Azt hallani, hogy a típus forgalmazását már 2017-ben megkezdheti a Volkswagen, bár a premier időpontját egyelőre legfeljebb találgatni lehetne. Az viszont biztosnak látszik, hogy az ősbemutatót Európában tartják, hisz még mindig itt van a Polo legnagyobb vásárlóközönsége.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.