Félelmetesen erős és hangtalan a Maybach 6

2016.08.19. 15:29

Aki valami hatalmas benzinmotort képzelt a nyúlánk Mercedes Maybach tanulmány végeláthatatlanul hosszú orrába, az nem is tévedhetett volna nagyobbat. Hogy mi van benne, azt nem mondták el, de belsőégésű motor biztosan nincs, hisz a tanulmányt négy állandó mágneses szinkrongép – egyszerűbben szólva villanymotor – hajtja.

A legvalószínűbb, de ez is csak tipp, hogy a nagy 80 kWh-s akkucsomagot helyezték ez az első tengely mögött, hisz a négy villanymotor a tengelyek vonalába került. A Mercedes szerint a hajtás elérhető összteljesítménye durván 750 lóerő, így a paprikavörös kupé 4 másodpercen belül elérheti a százas tempót, a végsebessége 250 km/h – bár a teljesítmény ennél jóval többet is elérhetővé tenne – a hatótávja pedig 500 km körül van, persze ez utóbbi adat nyilván sokkal kisebb sebesség mellett igaz.

A Daimler egyébként azt mondja, az autó 350 kW-os töltőjével akár öt perc alatt utántölthető 100 km-re elegendő töltés. Emellett a járművet vezeték nélküli töltésre is alkalmassá tették.

A hajtásrendszert ismerve egy fokkal talán még kevésbé tűnik valószínűnek, hogy a Maybach 6 gyártásba kerülne a közlejövőben. Habár ha jobban meggondoljuk, máshogy is olvashatók a jelek: a Mercedes is villanyautó-forradalmat ígér az évtized végére, ahogy minden magára valamit is adó autógyár mostanság, és ehhez az irányhoz még passzolna is egy tisztán elektromos luxuskupé.