Mégane RS: itt a vég?

2016.08.23. 06:07

A kifutó Mégane RS még a Renault Sport kőkemény korszakából való, amikor biztosra lehetett venni, hogy az RS jelzés azt jelenti, mindent kihoztak az adott típusból, amit csak tudtak. És bár valószínűleg lesz utód, korántsem biztos, hogy azt ebben a szellemben fejlesztik.

A Clio RS-sel már elkezdődött valami, aminek a Renault Sport autók rajongói nem feltétlen örülnek: az aktuális modell kézi váltóval már nem, csak lanyhán reagáló automatával kapható. Twingóból már nem is készül efféle, egyedül a Mégane képviselte még a régi, puritán hozzáállást: vérbeli élményautó volt, felesleges felhajtás nélkül. Ám most ennek a gyártását is befejezik – az egyetlen remény, hogy a Renault legalább a Mégane esetében kitesz magáért.

Az utódról annyit lehet tudni, hogy ötajtós lesz – hisz az aktuális Mégane-ból háromajtós már nincs is – és állítólag egy új motor kerül bele, az Alpine kupéban is alkalmazott 1,8 literes turbós négyhengeres, amelyből a hírek szerint azért simán kijön 300 lóerő. Ám itt nem is a teljesítmény a kérdés, hanem a tálalás: valószínű, hogy már ebből sem készül majd kézi váltós kivitel, csak dupla kuplungos automata, sőt, egyes feltételezések szerint a Mégane RS összkerék-hajtású lesz, ami megint csak közelebb visz egy lépéssel a bolondbiztos, de lélektelen száguldáshoz.

A jó hír, hogy az X95 jelzésű kifutó Mégane RS nem kifejezett ritkaság: mintegy 30 ezer példányt gyártottak belőle, így egy darabig még biztosan akadnak majd jó állapotú használt példányok.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.