Bemutatták az új Scania csúcsmodelleket

2016.08.24. 12:22

A korábbi R sorozatot váltja le az alaposan áttervezett R és S szériával a svéd teherautó-gyártó. Az S az új csúcsmodell magasabb kabinnal, az R betű az új sorozatban pedig csak az alacsonyabb változatot jelöli. A gyáriak szerint az új modellek vagy 5%-kal hatékonyabbak az eddigieknél, ami elsősorban az aerodinamikai fejlesztéseknek köszönhető.

Fazonra épp annyit változott az új Scania modellcsalád a régihez képest, hogy megkülönböztethetők legyenek: új a kabintetőbe integrált két kisegítő fényszóró, és az új modellek feltűnő ismertetőjegye a kabin oldalán felfelé futó két él, de az összképet, ahogy generációk óta, most is az óriási hűtőrács és a tetején a Scania felirat uralja. A légellenállást az új forma mellett a kabin burkolóelemei közti kisebb illesztésekkel, és a fülke hátulján található három állítható légterelővel sikerült csökkenteni – ezekkel minimálisra csökkenthető a fülke és a pótkocsi közti hézag. Ezen felül kedvezőbb kialakításúak lettek a tükörházak is.

Az új kialakításnak köszönhetően nem csak a légellenállás lett alacsonyabb, de bent is több lett a hely, ami több tárolóhelyet és a sofőr számára nagyobb mozgásszabadságot jelent. Ami a motorválasztékot illeti, látszólag nincs nagy változás, pedig állítólag minden motorban módosítottak a befecskendezőkön, az égéstereken és a hűtőrendszeren is. A fejlesztés során mintegy 10 millió tesztkilométert tettek meg az új hajtásláncokkal, így valószínű, hogy a megbízhatóság is marad a régi. A hathengeres változatok 410, 450 és 500 lóerősek, mindegyik redukciós katalizátorral (SCR) készül, míg a Scania legenda alapköve, a 15,6 literes V8-as 520, 580 és 730 lóerővel lesz elérhető. Ez utóbbi motor kipufogógázait SCR-rel és kipufogógáz-visszavezetéssel tartják tisztán.

A Scania új modelljeinek fejlesztése állítólag vagy 2,1 milliárd eurót emésztett fel és tíz évig tartott, de a bemutató után csak lassanként veszik át a régebbi modellek helyét. Míg a termelés fel nem fut, tovább gyártják a korábbi P, G és R sorozatú modelleket, hogy folyamatosan ki tudják elégíteni a megrendeléseket.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.