2016.08.29. 12:31

Friss, és meglepően nagy méretű tanulmányt mutat a Citroën a Párizsi Autószalonon – pontosabban már most, bő egy hónappal a bemutató előtt lelőtték a poént. A Cxperience önmagában is érdekes lenne, de egyben jelzés azoknak, akik temették volna a Citroën jellegzetes stílusú nagykocsijait a DS márka önállósodása után.

A Citroën tervezői ezúttal is olyasmit készítettek, amiről első ránézésre egyértelmű az identitása, és ugyanakkor nagyon különbözik minden mástól, amit a konkurencia mutatni tud, akár tanulmányautóként, akár szériamodellként. Már az autó arányai is szokatlanok: a 4,85 méteres hosszhoz kivételesen hosszú, 3 méteres tengelytáv járul, ami a 22 hüvelykes kerekekkel együtt képen kisebbnek mutatja az autót, mint amilyen valójában. Az első és hátsó túlnyúlások igazát rövidek, a tetővonal pedig a klasszikus hátrafelé ereszkedő, akár a DS óta minden nagy Citroënen. Az autó szemből eléggé emlékeztet a megboldogult C6-osra ahhoz, hogy könnyedén azonosítható legyen, de az autó arányai sokkal dinamikusabbak – ha eljutna a sorozatgyártásig, nagyszerűen illeszkedne a DS-CX-XM-C6 sorba.

A külső sallangmentes, sima felületei belül is folytatódnak: az autóban a hagyományos kezelőszervekből csak a kormány és a pedálok maradtak meg. Gombokat csak a kormányon találni, az információkat pedig a középen elhelyezett 19 hüvelykes, szuperszéles kijelzőn, illetve a kormány és a szélvédő közt félúton elhelyezett HUD-üvegen lehet leolvasni. Így lehet igazán letisztult a műszerfal, amelynek az anyagválasztása is érdekes: a sárga, bolyhos vászon és matt furnér kombinációja jellegzetes hangulatot sugároz.

A hajtás benzin-elektromos hibrid, amely egy egyelőre ismeretlen belsőégésű motorból és egy 107 lóerős villanymotorból áll. Az előbbi nyolcfokozatú váltón át az első, az utóbbi közvetlenül a hátsó kerekeket hajtja. A Cxperience állítólag 60 kilométert mehet tisztán elektromos üzemben, az akkumulátorát pedig 4,5 óra újratölteni hagyományos fali konnektorból, gyorstöltővel pedig 2,5 óráig tart a művelet.

A Cxperience elsődleges célja persze a Párizsi Autószalonon a közönség figyelmének felkeltése, de nem csodálkoznánk azon sem, ha a egy hasonló fazonú csúcsmodell fejlesztését már meg is kezdték volna a Citroën szakemberei.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.