Egész csinos a másfél millás népautó

2016.09.09. 14:34

Mi még csak egyszer találkoztunk Baojun márkájú autóval, de Kínában komoly választékot kínál a SAIC és a General Motors közös márkája. A vadiúj 310-es például a Chevrolet Aveo hosszabb tengelytávú, áttervezett formájú testvérmodellje, amelyet a kínai középosztály családi járművének szánnak.

Nem is a részletek, inkább az autó stílusa miatt fogalmazódhat meg az emberben a gyanú, hogy a Baojun 310-est már láttuk valahol. Pedig a formaterv teljesen új, de a tetővonal, az ajtók és a hátsó ablak formája, már ismerős lehet. Az autó orrára a Baojun egyen-arca kerül a lófejes jelvénnyel – úgy tűnik, Kínában nem olyan közismert a Keresztapa első része, hogy ez kényelmetlenné váljon. A formaterv legnagyobb trükkje egyébként a sárvédőíveket kiegészítő fekete sáv – ezzel egyszerűen elérték, hogy a határozottan apró kerekek ne rontsák el teljesen az autó arányait.

A gyártó szerint 2,55 méteres tengelytávjával a 310-es a kagetória legtágasabb utasterű modellje. Cserébe a csomagtartó a maga 200 literjével viccesen apró. A hajtást egy 1,2 literes négyhengeres motorra bízták, amely 82 lóerős, és 5,3 liter benzint fogyaszt száz kilométeren. Ez sem a legkorszerűbb megoldás, de ha azt nézzük, hogy a legolcsóbb változat ára átszámítva alig több mint 1,5 millió forint, a csúcsváltozat 8 hüvelykes érintőképernyős fedélzeti rendszerrel, négy légzsákkal, navigációval, tolatókamerával és egy csomó más extrával sem kerül sokkal többe kétmillió forintnak megfelelő jüannál.

Úgy néz ki, a GM helyi márkája, a Baojun tudja azt, amire szánták: kínainak látszik, és olcsó, de vállalható minőségű autókat készít, méghozzá azon réteg számára, amelynek kisebb a jövedelme, mint a nagyvárosi elité, de már megengedhet magának egy olcsó új autót.