Két és fél liter fogyasztás, 462 lóerő

2016.09.09. 11:20

Manapság már minden kevésnek tűnik a Tesla Model S Ludicrous üzemmódban bemutatott brutális gyorsulásához képest, de azért a Panamera 4 E-Hybrid is feleslegesen jól megy az adatok szerint. És ez is elmegy villannyal ötven kilométert, ami a többség hétköznapi igényeinek megfelel.

Az persze nem jelenti, hogy a hibrid Panamera egy polcra helyezhető egy Model S-szel, hisz itt az erő nagyobb részét még mindig benzinmotor adja. A 2,9 literes biturbó V6-os ugyanaz a motor, amely a benzines alapmodellbe is kerül, de itt 440 helyett 330 lóerőt, 550 Nm csúcsnyomaték helyett pedig 450-et ad le. Nyilvánvaló, hogy ezt itt fogyasztásra optimalizálták. Az összteljesítmény a 100 kW-os villanymotorral így is 462 lóerő, és amíg van töltés, a nyomatékkal sem lehet gond, hisz a villanymotor még 400 Nm-t hozzádob. Amíg minden motor együtt dolgozik, a hibrid Porsche sportkocsikra jellemző módon megy: 4,6 másodperc alatt ugrik százra, a végsebessége pedig 278 km/h.

A hibridből nyilván akkor kezd elfogyni a szufla, amikor az akkumulátora lemerül, de ez itt valamivel később következik be, mint az előző generációnál, mivel az új akkumulátor 14,1 kWh tárolására alkalmas a korábbi 9,4 helyett. Ez természetesen külső forrásból is tölthető, az extraként kapható 32 amperes töltővel 3,6 óra, szabvány háztartási konnektorból töltve 5,8 óra kell az üres akku teljes újratöltéséhez. Tisztán villamos üzemmódban egyébként 140 km/h a maximális sebesség, és valószínűleg a gyorsulás is visszafogottabb, bár erről adatunk egyelőre nincs – nyilván nem büszkélkedik vele a gyártó.

Azzal viszont igen, hogy a Panamera 4 E-Hybrid 2,5 liter benzinnel is elmegy 100 kilométert, bár ez valószínűleg csak az első száz kilométerre igaz, úgy, hogy a villanyáramot nagyvonalúan minden szempontból ingyenesnek tekintik. Ha valóban így zajlott a mérés, az igazából a 5 liter körüli fogyasztást jelent, bár egy ilyen erős, és jócskán több mint két tonnás autótól igazából az sem rossz eredmény.

A Panamera benzin-elektromos kivitelét élőben először a Párizsi Autószalonon mutatják meg szeptember utolsó napjaiban, de megrendeléseket már most is fogad a gyártó. Németországban egy ilyen Porsche ára bruttó 107 533 euró, amivel egyértelműen ez lesz a legolcsóbb kivitel mind közül, hisz a következő modell a sorban, a hathengeres benzines 4S több mint ötezer euróval drágább.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.