A háromhengeres lesz a sláger?

2016.09.16. 14:28

Gyári képeken már szeptember elején is láthattuk az új Kia Riót, most azonban az eddig hiányzó műszaki adatokat is megkaptuk. Négy motorváltozat közül választhatunk a koreai kisautóhoz, a sláger az ezres háromhengeres lehet.

Az elődhöz képest kívül-belül az utolsó csavarig megújult a Kia Rio. Az utód az éleknek, határozott vonásoknak köszönhetően kissé agresszívabb, karakteresebb autó benyomását kelti – igaz, bizonyos stílusjegyeken a testvérmodell Hyundai i20-szal osztozik. Méreteit tekintve kicsit meghízott a Rio, de a másfél centis hossz-, félcentis szélesség- és egy centis tengelytáv-növekedés szabad szemmel aligha észrevehető. A hátsó túlnyúlás másfél centiméterrel csökkent. A csomagtérre azt mondják a koreaiak, hogy a kategória egyik legnagyobbja a maga 325 literével.

Amit viszont eddig titkoltak, az a motorválaszték. Nagy meglepetés természetesen itt sincs. Az alapmotor az 1,25 literes, 84 lovas négyhengeres lesz, amit az i20-ból már ismerünk. Választhatjuk a szintén szívó 1,4-est is száz lóerővel. A gyáriak viszont talán a háromhengeres, turbós egyliterestől várják a legtöbbet – ezt T-GDI jelöléssel, 100 és 120 lovas változatban kaphatjuk meg, de a csúcsnyomaték mindkét esetben 172 Nm. Az 1,4-es dízel a 90 lóerős mellett visszafogottabb teljesítménnyel, 70 lóerővel is kérhető.

A Kiánál persze büszkék az új Rio ötcsillagos Euro NCAP teljesítményére is. A biztonsági extrák között találjuk a gyalogosokat is felismerő vészfékasszisztenst, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, de kapunk hat légzsákot és isofixet is. Androidos és iOS-es telefont is csatlakoztathatunk, a hétcolos érintőképernyő pedig az információs és szórakoztató rendszer és a navigáció adatait is megjeleníti. A Kiánál azt mondják, a szegmensben ez az egyetlen olyan modell, amely elöl és hátul is rendelkezik USB-csatlakozókkal.

Az új Riót 2017 első negyedévében kezdik forgalmazni. Azt egyelőre nem tudni, mennyibe kerülhet a kisautó – a kifutó modell jelenleg kicsivel hárommillió forint fölött indul az 1,2-es benzinessel. A hét évre vagy 150 ezer kilométerre szóló garancia az újdonsághoz is jár majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.