2016.09.16. 11:51

Alig néhány napja annak, hogy a Mercedes  megvillantotta  a következő AMG sportkocsit, a GT C-t. A németek végül nem is bírták kivárni a Párizsi Autószalont, a nyitás előtt pár héttel teljesen leleplezték a vászontetős sportautót. Mindjárt két változatban.

 

Az AMG GT Roadster a keménytetős GT-vel közös alapokon nyugszik. A négyliteres, biturbó V8-as itt 450 lóerőt tud, csúcsnyomatéka pedig 650 newtonméter. Utóbbi 1700-as fordulattól egészen ötezerig jelen van, így hétgangos, duplakuplungos automatával mindössze 3,9 másodpercig tart a 0-100 km/h-s sprint. A vége 300 körüli. Alapfelszereltségnek számít a sportos hangolású futómű, a 19 colos felniken pedig elöl 255/35-ös, hátul 295/35-ös gumik feszülnek. Komfort, Sport és Sport+, valamint Egyéni menetprogramot választhatunk, a hátsó szárny pedig a sebesség függvényében emelkedik ki vagy süllyed el.

A GT C Roadster még erősebb: 560 lóerő körüli csúcsteljesítménye mellé 680 newtonméteres maximális nyomaték társul. Itt már elektronikusan vezérelt, részlegesen önzáró differenciálművet találunk, a duplakuplungos váltót pedig átprogramozták, áttételeit módosították. Lehetőségünk van manuális kapcsolásra is. A 0-100 km/h-s gyorsulásra két tizeddel jobb adatot, 3,7 másodpercet adnak meg, és kicsivel a végsebesség is magasabb: 315 km/h. A még szélesebb gumik mellett itt bejön a képbe egy ötödik menetprogram is: a Verseny-mód. További különbséget jelent az alap-Roadsterhez képest az áthangolt kipufogórendszer is.

Ha pedig már vászontetős kivitelekről van szó, azt is érdemes megemlíteni, hogy a háromrétegű felépítéssel bíró tető vázához alumíniumot, magnéziumot és acélt használtak. Maga a vászon kérhető fekete, piros és bézs színben is. A nyitás és a zárás egyaránt 11 másodpercet vesz igénybe, és egészen 50 km/h-ig elvégezhető a művelet.

A Mercedes a hónap végi Párizsi Autószalonon állítja majd ki a két nyitható tetejű GT-változatot. Az árazásról egyelőre nem szólnak a hírek, ahogyan azt sem tudni pontosan, mikor kerülnek a kereskedésekbe a Roadsterek.