A Compass és a Patriot modelleket egyszerre váltó modell egész formás, viszont sokak szerint nem lett elég bevállalós. Viszont ez nem biztos, hogy véletlen, hisz a típusnak a világon mindenütt helyt kell majd állnia.
Azt már az év elején tudni lehetett, hogy a Fiat-Chrysler Brazíliában tervezteti új kompakt SUV-ját, amely a Renegade és a Cherokee közé illeszkedik. Sokan azt várták, hogy a Renegade-hez hasonló karakteres modell születik, de a képek tanúsága szerint az FCA tervezői máshogy gondolták. A formaterv inkább a Cherokee és a Grand Cherokee konfliktuskerülőbb karakterét örökölte. Hiába a kétszínű fényezés, a szögleteshez közelítő sárvédőívek és a Jeep hétlyukú hűtőmaszkja, az új Compass nem igazán látszik erős egyéniségnek.
Műszaki szempontból a Fiat Small Wild Platform nevű fronthajtású padlólemezére épül az újdonság, akár a Renegade, a Fiat 500X vagy éppen a méretben hasonló, de csak Latin-Amerikában forgalmazott Toro pick-up. Így az alapváltozatok elsőkerék-hajtással érkeznek majd, míg a csúcsmodellek összkerékhajtásúak lesznek.
Bár a tervezést a brazil Fiat részlegre bízták, a világpremierre a Jeep legnagyobb piacán, Észak-Amerikában kerítenek sort. Úgy tudjuk, az új Compass hivatalos bemutatójára a novemberi Los Angeles Auto Show-n kerül sor. A típust viszont világautónak szánják, így várhatóan Európában is bevezetik majd, valamikor 2017 folyamán.