2016.09.24. 07:09

Egyelőre a nevét sem árulták el, de az már most egyértelmű, hogy ez az ötajtós mutatja az utat a Volkswagen jövője felé. Ez ugyanis az első kézzelfogható eredménye annak a fejlesztésnek, amely a tervek szerint egész elektromos hajtású járműcsaládot eredményez az évtized végére.

A vázlatok alapján a villanyautó-tanulmány kisméretű ötajtós személyautó lesz, hatalmas utastérrel, a karosszéria sarkaiba kitolt kerekekkel és hatalmas ajtónyílásokkal, amelyeknek a hátsó részét két tolóajtó fedi el. Az persze nem valószínű, hogy az ehhez hasonló megoldások eljutnak a szériagyártásig, viszont a tanulmány műszaki alapja már az MEB szabvány padlólemez prototípusa, amelyre később az elektromos VW modellek zöme épülhet. A formaterv futurisztikusan letisztult, és üdítő módon nem ragaszkodik az aktuális Volkswagenes sablonokhoz, kivéve talán a levesestányérnyi jelvényeket. Ugyanakkor a vázlatok arányai nyilván nem tükrözik pontosan a tanulmány végleges arányait – a felni-gumi arány például biztosan nem stimmel, és valószínű, hogy a kerekek sem lesznek ilyen hatalmasak a karosszériához képest.

Az autó műszaki megoldásairól egyelőre keveset tudunk, bár az látszik, hogy az elektromos hajtás kis helyigényét már kihasználták a tervezők. A villanymotorok ugyanis nem foglalnak sok helyet, az akkumulátorok pedig a korábbi hírek szerint a padlóban helyezkednek el az MEB platform járműveiben, ami kiváló helykihasználást és alacsony súlypontot eredményez. Így a nagyjából Golf méretű jármű a Passatra jellemző méretű belső teret kínálhat. A cég célja egyébként az, hogy olyan elektromos járműveket mutathasson be, amelyek hatótávolsága 4-500 kilométer, és gyorstöltéssel akár 15 perc alatt újratölthető az akkumulátoruk. Így ezek a járművek már a belsőégésű motorral hajtott autók valós alternatívái lehetnek, szemben a ma kapható elektromos modellek többségével.

Nem véletlen, hogy már a Párizsi Autószalonon egy elektromos jármű áll majd a Volkswagen stand középpontjában. A német vállalatóriás vezetése a dízelbotrány után igyekszik visszaállítani a VW márka jóhírét, és ennek a törekvésnek fontos eleme, hogy nagyobb hangsúlyt kapnak környezetbarát fejlesztéseik, amelyekre most többet költenek, mint korábban bármikor.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.