2016.09.29. 15:10

Párizsban leleplezték a Nissan új kisautóját, amely ötödikként viselheti a Micra nevet. Láthatóan igyekeztek kiküszöbölni az elődmodell hibáit: elkerülni, hogy unalmas legyen, túl apró, és gyenge minőséget sugározzon. Az új modell látványosan nagyobb, mint az elődje, India helyett Franciaországban készül, a formaterve mellett pedig nehéz lesz véleményformálás nélkül elmenni.

A Nissan persze a látszat ellenére sem megy fejjel a falnak: a formaterv legjellegzetesebb részleteit már letesztelték a tavaly tavasszal bemutatott Sway tanulmányon. Onnan lehet ismerős az autó oldaláról a motorháztetőre felhúzott, majd a hűtőmaszkban végződő többszörösen megtört él, amely hatékonyan különbözteti meg a Micra új tömegmodelljét a többi, ilyen méretű kis szappantartójától. A vonalat kiegészítő masszív sárvédő-domborítások és az első lámpák formája is a tanulmányautó megoldását követi, csak a részleteken egyszerűsítettek látványosan, hisz ezúttal fontos szempont volt a gyárthatóság is, nem csak az esztétikum. Még a kisebb kerékméret sem rontotta el az alapformát, pedig az sokszor tesz nevetségessé akár félelmetesnek tűnő formaterveket.

Az érdekes lemezek alatt minden olyan műszaki megoldást felvonultat a Nissan, ami manapság divat, a sávelhagyás-figyelőtől a táblafelismerőn keresztül a körkörös kamerarendszerig, de ezek ma már egy kisautóban sem lepnek meg senkit. Egyszerűen arról van szó, hogy a Micrát ismét felzárkóztatták a kategóriához, már ami a felszereltséget illeti. A műszaki alapok azonban nem újak, a padlólemez szoros rokonságban áll a Clióéval, és a motorválasztékot is a Renault-Nissan palettájáról szedték össze. Első körben háromféle motorral lesz kapható a típus, 900 köbcentis, háromhengeres, 90 lovas turbós benzinessel, ugyanekkora teljesítményű 1,5 literes dízellel és az új, egyliteres háromhengeres szívómotorral, amely 75 lóerőt teljesít, és több Renault típusban is mostanság vezetik be.

A Micra nem azonnal lesz elérhető, a forgalmazása Európában csak jövő márciusban indul majd, így érthető, hogy egyelőre árakat sem mondtak. A Nissan kereskedők azonban már most örülhetnek, hogy ismét nagy példányszámban eladható modellel bővül az európai kínálat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.