2016.09.29. 11:54

A teljes Volkswagen-csoport talán legfontosabb párizsi újdonságát mutatták be legelsőként a fokozott terrorkészültség mellett megnyitott autószalonon. Ez egy rettentően nagy autó. Kinek van szüksége ilyen méretekre, tanakodik az ember, amikor a láthatóságimellény-színű példányhoz lép. A Kodiaq 4,7 méter hosszú kasznija apró részletekben adja meg a választ.

Annak, akinek három gyereke van és két továbbit is szállítana néha, vagy ha nem, 720 liternyi csomagot zsúfolna a második üléssor mögé, esetleg két köbmétert, utasok nélkül, lehajtott ülésekkel. Vagy annak, aki méreteihez képest könnyen vezethető, sávtartó automatikával, aktív gyalogosvédelmi rendszerrel, követőradaros tempomattal és nagylátógszögű kamerákkal felszerelt szabadidő autóval oldaná meg a járműkérdést.

A Kodiaq összetéveszthetetlenül a Superb formai rokona, bár szemből engem kicsit a Range Roverekre emlékeztet, oldalról pedig pont olyan fény-árnyék vonalak törik meg az alapvetően mackós formákat, mint minden mai szabadidő-autón. Az összkép elfogadható, mármint el kell fogadnunk, hogy ebben a korszakban rengetegen akarnak terepjárónak tűnő autóban ülni, ilyenekkel van tele a párizsi utca is.

A Kodiaq esetében szerencsésen messzire engedték a Skoda tervezőinek fantáziáját, ezért aztán a VW-csoport legmodernebb, kifejezetten finom beltéranyagaival burkolták be, és nem csak elöl, de hátul is nagyon tágas. A hátsó üléssor egyébként 18 centis sínen tologatható attól függően, hogy még több csomagtérre van-e szükségünk, vagy a hátul ülők lábterét szeretnénk bővíteni. Ne feledjük, ennek az autónak közeli rokona a Volkswagen Tiguan, de annál sokkal nagyobbra nyújtották.

Miközben a telefonnal fotózgató ipari kém urak az üléseket hajtogatták, nyomkodtam kicsit a fedélzeti szórakoztató rendszert. A Skoda nagyon sok energiát fordít a fedélzeti kommunikációs megoldások fejlesztésére, így a 4G-s netkapcsolat és a médiamegosztási funkciók természetesek egy csúcsmodellben, ahogy az androidos és iPhone telefonok könnyű csatlakoztathatósága is. Összesen négyféle integrált szórakoztató és navigációs rendszert rendelhetünk majd a Kodiaq-hez, amelyek közt a csúcshoz tíz hangszórós, mélynyomóval is kiegészített zeneközpont is tartozik, és ez a telefon vételi erejét is megtámogatja az autó saját antennájának felhasználásával.

Háromféle benzines és kétféle dízelmotorral kínálják majd a Kodiaq-et. Az alapverzió 1,4 literes, benzines TSI, 125 lóerővel. Ez a kivitel csak elsőkerék-hajtású, és hatfokozatú kézi váltót kapcsolnak hozzá. Lesz még egy erősebb egynégyes is, 150 lóerővel, illetve egy kétliteres TSI 180-nal. Ennek csúcsnyomatéka 320 newtonméter. A dízelkínálat kétféle kétliteres TDI-ből áll, az erősebbik 190 lóerős. Ha a motorváltozatokkal eléggé összezavartam önöket, akkor most jöjjön a váltókínálat. Az alapot jelentő hatfokozatú kézi váltón és szintén hatos, dupla kuplungoson kívül a VW hétfokozatú DSG váltóját is beépítik, és további jó hír, hogy mind az fronthajtású, mind az összkerekes nagy Skodához alapáron adják az elektronikus differenciálzárat.

A futómű elöl MacPherson, hátul több lengőkaros, és felárért elektronikusan állítható lengéscsillapítókat, vontatássegédletet és a terepezéshez aktív ereszkedés-asszisztenst is építenek majd a Skodába, sőt, a legdrágább verzióban aktív futóművet találunk majd, így mindig az autó mindig a terepviszonyokhoz igazítja a csillapítást és az kaszni hasmagasságát.

A Volkswagen MQB platformjára épített óriás-Skoda első példányait jövő tavasszal adják majd át, az indulóár alapmotorral és elsőkerék-hajtással körülbelül 7,8 millió forintnyi euróról indul a németeknél. Az autó magyarországi ára egyelőre ismeretlen.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.