Megérkezett az új Land Rover Discovery

2016.09.30. 11:45

Egy újabb hasábforma Land Rovernek inthetünk búcsút: Párizsban bemutatták a Discovery ötödig generációját, amely már a márka aktuális egyen-arculatát viseli. Az egységesítés talán túl jól is sikerült: az új típust jóformán csak a méretei, és néhány részlet különbözteti meg a Discovery Sporttól.

Olyan, mintha létszámhiány lenne a Land Rover formatervező részlegénél, így a Discovery önálló karakterének kialakítására már nem maradt volna kreatív kapacitás. Az autó arányain ugyan látszik, hogy magasabb és hosszabb a Discovery Sportnál, ezen felül más a fényszórók LED-csíkjának rajzolata, de az új modell karakteres részletei lényegében azonosak a kisebb testvéréivel. Ugyanolyan a hűtőmaszk, a hangsúlyos harmadik tetőoszlop, a vastag motorháztető – mintha csak átméretezték volna a meglevő rajzokat, hogy megkapják ugyanannak az autónak a tágasabb változatát. Pedig a lemezek alatt a Discovery nagyrészt új konstrukció, amely talán megérdemelt volna egy picivel jellegzetesebb formát.

A korábbinál lágyabb egyen-forma kétségtelen előnye, hogy jobb légellenállású, mint a korábbi generációk tégla-teste: a karosszéria alaktényezője 0,33, ami az SUV-k között egyáltalán nem rossz érték. A Discoveryt egyértelműen a Land Rover márka nagy, családi modelljének szánják, hisz itt már három üléssornak is van hely. Ezzel kapcsolatos az autó egyik hasznos újdonsága, a Seat Fold rendszer, amely lehetővé teszi a két hátsó üléssor egyszerű konfigurálását akár a középkonzol érintőképernyőjéről, akár mobiltelefon-alkalmazásból. A harmadik üléssor elsüllyesztése a csomagtérpadlóba például 12 másodperc alatt zajlik le.

Az új Discoveryt egyelőre háromféle motorral mutatták be. Az alapmodellbe a kétliteres, négyhengeres Ingenium dízel 240 lóerős változatát építik. Ez nyolc másodperc alatt gyorsíthatja a nagydarab SUV-t 100 km/h-ra, a fogyasztása pedig 6,5 liter gázolaj száz kilométeren. Ezen felül kétféle háromliteres V6-ost kínálnak a típushoz. A dízel 255 lóerős, a kompresszoros benzines pedig 355 lovas. Ez utóbbival akár 6,9 másodperc alatt is elérhető a százas tempó. Mindhárom motorhoz a jól ismert nyolcfokozatú ZF automata jár, amely lassan egyeduralkodóvá válik a Jaguar-Land Rover összes típusában.

A gyáriak szerint a Discovery továbbra is kiváló terepjáró – bár az alsó hangon is 18 hüvelykes felnik alapján inkább utcára szánják – ami az állandó összkerék-hajtásnak köszönhető. Ez alaphelyzetben egyenlő arányban osztja a nyomatékot a két tengely között, de az elektronika ezen a tapadási viszonyoknak megfelelően képes változtatni. Az elődjénél alacsonyabb építésű modell maximális hasmagassága is nőtt, 4,3 centiméterrel, a gázlóképességet pedig 90 centire növelték, azaz – főleg a megfelelő kerekekkel – az új Discovery elvileg nehezebb terepen sem vall szégyent.

A 4,97 méter hosszú és 2,92 méteres tengelytávú SUV forgalmazását a tervek szerint jövő tavasszal kezdik, 43 495 fontos, azaz átszámítva durván 15,6 millió forintos alapáron.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.