Mégiscsak kemény lesz a Mégane RS?

2016.10.05. 06:06

Lehet, hogy korán sirattuk a Mégane kőkemény sportváltozatát: a legújabb hírek szerint kéziváltóval is kínálják majd a következő RS-t, amelyből így ismét jöhet a pályanapozásra alkalmas változat.

meganerspv

Az ausztrál Motoring belső információkra hivatkozva állítja, hogy a következő Mégane RS-ből mégis készül kéziváltós kivitel. A hatfokozatú manuális váltó mellett persze kínálnak majd dupla kuplungos automatát is, de nem ez lesz az egyetlen opció, mint a Clio RS esetében. A döntés hátterében állítólag az áll, hogy több fontos piacon gyakorlatilag megszűnt az érdeklődés a Clio RS iránt, és ez nagyrészt a kéziváltós kivitel hiányára vezethető vissza. Állítólag a Mégane RS manuális kivitele jelentősen könnyebb lesz az automatánál épp az egyszerűbb felépítésű váltó miatt, így az előbbi jobban is gyorsul majd. Ugyanakkor a váltások megkönnyítésére a motorvezérlésbe automata fordulatszám-szinkronizáló funkció kerül, hasonlóan a Porsche Cayman GT4 és a Nissan 370Z megoldásához.

Továbbra sem egyértelmű, hogy milyen motor kerül majd a Mégane RS-be. Egyes korábbi hírek szerint egy új 1,8 literes turbós négyhengeres, amelyet a középmotoros Alpine sportkocsiban is használnának, de erről a motorról gyanúsan keveset hallani. A Renault már körbehordozta a véglegesnek mondott Alpine-t néhányszor a világban, de a motorjáról sem adatok, sem képek nem láttak napvilágot. Ahhoz mindenesetre, hogy a Mégane RS versenyben maradjon a konkurenciával, úgy 300 lóerőre lenne szükség. Ugyanakkor szintén a misztikus gyári forrásból származik az információ, hogy a Mégane RS is megkapja a Renault összkerék-kormányzását, amellyel elvileg tovább javulhatnak a típus kanyartulajdonságai.

Hogy az új sport-Mégane mikor érkezik, azt egyelőre nem tudni pontosan, de nem valószínű, hogy sokat várnának vele: az alapján, hogy milyen kevés álcázással futnak a prototípusok nyilvános utakon, egy éven belül várható a sportmodell bemutatása.