Jön a Micra, megy a Note

2016.10.07. 06:34

Tíz éve kezdték gyártani a Nissan Note típust, amellyel az akkor még kifejezetten divatos mini-egyterű piacra lépett be a japán gyártó. Ám mostanra eljött a búcsú ideje: mire az új Micra gyártása felfut, jövő tavasszal a Note eltűnik a Nissan kínálatából.

A Note-ot annak idején egy erőteljes divathullám hívta életre: az Opel szép sikereket ért el a Merivával, a Renault is piacra dobta a Modust, de még az Audi is kínált ilyen formájú autót, az A2-est. A Nissannál ráadásul látványosan elkezdték kivezetni az európai piacról a hagyományosabb személyautókat – rossz nyelvek szerint azért, hogy ne legyenek útban az anyacég, a Renault legjobban fogyó modelljeinek – így a Note tulajdonképp az Almera helyén tátongó lyukat is be kellett, hogy tömje.

Ám az elmúlt évtized során sokat változott az európai autópiac. Az egyterű-divat nyomtalanul eltűnt, a korábbi 1,1 millió helyett manapság alig 600 ezer ilyen autó fogy éves szinten. A Note a műfaj egyik utolsó mohikánja, de egyre kevesebb fogy a típusból – csak az idén 25%-ot estek az eladások – ezért úgy döntöttek, a gyártást 2017 elején leállítják, annak ellenére, hogy a jelenlegi, második generáció még nincs négy éves. Helyette a Nissan brit gyárában beállítanak még néhány gyártósort a sokkal sikeresebb Qashqai számára. 

Azt mondják, részben azért is szabták nagyobbra a Micrát, hogy valamelyest helyettesíteni tudják vele a Note-ot, aki pedig valamilyen irányban nagyobb autót szeretne, annak a Juke-ot, a Pulsart vagy a Qashqait ajánlják.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.