Az ausztrál autógyártás fekete napja

2016.10.08. 12:20

Nem meglepő, de szomorú: legördült a gyártósorról az utolsó Falcon, ezzel a Ford befejezte ténykedését Ausztráliában. A szigetországi részleget 1925-ben alapították meg, és még abban az évben el is készült az első autójuk a kontinensen. Egy T-modell volt, amelyet három esztendő múltán az A-modell gyártása követett.

ford-falcon

A Falcont 1960-ban kezdték gyártani, a jelenlegi már a hetedik generáció. Az utolsó példány egy kék színű XR6-os volt. A jövőben európai Mondeókat és amerikai Mustangokat szállítanak majd Ausztráliába, de azért valljuk be őszintén, az már nem ugyanaz lesz. Graeme Wickman, az ottani ügyvezető úgy fogalmazott, nagyon érzelemdús pillanat volt számukra, amikor megpillantották az utolsó Falcont.

A Broadmeadowsban működő gyár hatszáz embernek adott munkát, és csak Falconból az 56 év alatt 3,5 millió példány készült Ausztráliában. A mérnökök a hírek szerint a szigetországi értékesítésre szánt, de máshol készülő modellek fejlesztésébe kapcsolódhatnak be - kérdés, ez mennyire lesz valós alternatíva a számukra.

Az évtizedeken át stabilan működő – vagy legalábbis stabilnak tűnő – ausztrál autógyártás szinte pillanatok alatt omlott össze. Bár jó ideje tudni már, hogy mindhárom nagy gyártó otthagyja a kontinenst, de ez a mostani az első igazán konkrét mozzanata a távozásnak. A General Motorshoz tartozó Holdennél a napokban az utolsó Cruze készült el, de ők még 2017-ig gyártásban tartják a Commodore-t. A Toyota szintén jövőre búcsúzik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.