Itt a Volkswagen óriás-terepjárója

2016.10.28. 11:28

A korábbi előzetesek után a Volkswagen bemutatta második, kifejezetten Észak-Amerikának fejlesztett, és ott is gyártott modelljét. Az Atlas névre keresztelt modell hatalmas méretei ellenére odaát a középkategóriás SUV-k mezőnyében versenyez majd.

Az egységes MQB padlólemez hihetetlen rugalmasságát mutatja, hogy ekkora járművet is építhettek rá. Az Atlas hossza 5,037 méter, a szélessége 1,979 méter, a magassága pedig 1,767 méter. Hosszában a Kínában forgalmazott Phideon limuzin ugyan túlnő rajta néhány milliméterrel, de térfogatra kétségtelenül ez ma a legnagyobb, még személyautónak szánt Volkswagen modell. A nagy méret egyik előnye, hogy az utastérben hét, állítólag egyformán teljes értékű ülést is elhelyezhettek, így az Atlas családi autónak is megfelel majd Észak-Amerikában, és valódi vetélytársa lehet az olyan típusoknak, mint a Ford Explorer vagy a Chevrolet Traverse.

Az Atlas az Egyesült Államokban megszokott módon egy négy- és egy hathengeres motorral készül majd. Az alapváltozatok kétliteres, 240 lóerős turbómotort kapnak, az erősebb kivitelekbe pedig 3,6 literes, kis hengerszögű V6-os kerül 280 lóerővel. Mindkét motorhoz nyolcfokozatú automata váltó jár. Lesz összkerék-hajtású kivitel is, de csak a V6-os motorral együtt lesz elérhető a 4Motion rendszer, a négyhengeres változatok mind fronthajtásúak lesznek. Dízelmotort nem építenek az Atlasba, és ez a Volkswagenhez kötődő dízelbotrány negatív sajtója, illetve horribilis költsége után valószínűleg így is marad.

Az autó formavilága nagy vonalakban ugyan emlékeztet a Crossblue tanulmányéra, amely a szériamodell előzetesének tekinthető, de a végleges modell látványosan szögletesebb, markánsabb jelenség lett. Magán hordozza ugyan a VW márka jellegzetességeit – például a vízszintes osztású hűtőmaszkot – de a tervezők láthatóan igyekeztek annyira megfelelni az amerikai ízlésvilágnak, amennyire csak lehetett.

A gyártás a VW Tennessee-i üzemében folyik majd az amerikai Passat mellett, de a forgalmazás csak 2017 tavaszán indul. Talán ezért sem közölték még a típus árait, de mivel jelentős eladásokat várnak, nem valószínű, hogy az alapmodell 30 ezer dollárnál sokkal drágább lehet.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.