Trump megöli a kisautókat?

2016.11.11. 11:38

Elemzők szerint a ma 15 ezer dollárért kapható modellek ára akár 20 ezerre is növekedhet, hisz ezek nagyját importálják, nagyrészt Mexikóból. Így vagy a védővámok drágítanák a kiskocsikat, vagy ha a gyártás áthelyezése mellett dönt egy-egy gyártó, akkor az Egyesült Államok magasabb munkaerő-költsége és a gyártósok áttelepítésének ára rakódik rá a vételárra.

2

A kérdés leginkább az, hogy a magasabb ár nem jelenti-e a kategória végzetét Észak-Amerikában, hisz húszezer dollárért jóval nagyobb, kényelmesebb autókat kínálnak, mint egy Ford Fiesta, Mazda 2, Toyota Yaris vagy Nissan Versa. Így a kisautók eladásai teljes egészében leállhatnak az Egyesült Államokban, ha a védővámot tényleg bevezetik Mexikóval szemben. Az autógyárak az elmúlt évtized során hatalmas összeget költött mexikói gyárak építésére és korszerűsítésére: csak detroiti trió, a Chrysler, a Ford és a GM 25 milliárd dollárt költött erre a célra, de a piac szinte minden szereplőjének van valamiféle mexikói gyártókapacitása.

Azt persze még lehetetlen megjósolni, hogy Trump választási ígéreteiből mennyi valósul meg, hisz senki nem tudja, hogy a jövő év elejére felálló adminisztráció és a megválasztott elnökkel sok tekintetben szembemenő republikánus többségű törvényhozás mennyire köti majd meg az elnök kezét.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.